Stöd Ukraina

Falkens blogg

Söndag 2 December 2007 - Karon Beach

Del. 2 Karon Beach

Ja då var vi där då, Karon Beach är lite av mitt smultronställe.

På något vis så hamnar jag alltid där när jag är i Thailand. Jag dras dit. Jag tycker verkligen det ger det sköna och avslappnade lugnet som jag söker men trots det så kan det erbjuda lite fart och fläkt.

Vi börjar fira vår nedkomst med en Singa, detta är för nu är vi på plats på vår första anhalt på resan. Det är skönt att vara på plats kan man säga.

Vi kom på eftermiddagen så det var inte så mycket strandtid kvar men det var inget som gjorde något för stunden trots att man var sugen på att kasta sig i vattnet utan vi tog oss ut för att äta lite. Annica var lite sugen på Thai och vem är inte det då man just kommit till Thailand? Jag rekommenderade en skön restaurang in på gatan som heter Papaya och har bra Thaimat till bra priser. Det är ju inte så att Thailand är dyrt men för det vill man ju inte slänga pengar omkring sig, inte jag i alla fall. Kalla mig snål men ja ja så är jag… Ibland!

Jo, sliten efter de olika resorna så vart det en kort kväll och det var så att vi nästa stupade i sängen när vi kom tillbaka till rummet. Vi bodde denna gång på Karon Café In. Jag gillar det stället för det är trevlig personal och fräscha rum. Värt att tillägga är att det ligger på ”partygatan” så visst oväsen kan förekomma men jag rekommenderar det starkt. Maten som serveras där är riktigt fin, ta gärna en oxfilé (Vattnas i munnen på mig nu)

Ja, nu var det stranden som gällde, denna strand är underbar om du frågar mig. Den är inte långgrund utan man kan bada direkt mer eller mindre dvs. man slipper gå till Indien för att bli blöt. Sen är det så att det ”gnikar” eller ”skriker” lite när man går och det sägs beror på att sanden är så finkornig. Vilket den verkligen är på sina ställen. Kanske inte den barnvänligaste stranden men det funkar det med. Jag ser solstolen som en given detalj men det kostar att hyra, kostar 100 Thb/st per dag men det är det verkligen värt. Jag skulle smälta bort om jag inte hade det.

Då vi valde att dra en lite festkväll för att fira lite mer att vi kommit till Thailand så tog vi oss till Patong vilket ligger endast 300 THB bort med Tuk Tuk. Patong erbjuder lite mer fart och fläkt än vad Karon gör och då på Bangla Road. Vi gled runt lite från bar till bar och bara njöt tillsammans, vi hade verkligen kul och vi vart… Berusade. En bra kväll kan jag säga och jag rekommenderar Patong och dess party. Väljer ni att spela mot tjejerna, ni kommer förlora hur ni än gör men det är värt det. Ni kommer garanterat få bjuda på en drink men det är kul…

Dagen efter så var det stranden igen vilket föll sig ganska naturligt inte sant. Man kanske bara njuter, man kanske läser eller bara ser på människor eller hundar.

Gällande läsa, det finns en affär i Karon (en bit upp på gatan) som byter in böcker för 50 Thb och sen kan man köpa en ny om man vill så man behöver verkligen inte köpa med sig 100 böcker om man gillar att läsa, det finns gamla och nya böcker. Jo det finns många och även på svenska… Franska med om man vill ha en sådan.

Ja det är Karon för mig, det är lugnet och återhämtningen… Party, det blir Patong det.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Del. 4 Ao Nang
15 år sedan
Del. 3 Phi Phi Island
15 år sedan
Del. 2 Karon Beach
15 år sedan
Del. 1 Flygresan
15 år sedan