Stöd Ukraina

Ullebs blogg

Tisdag 18 November 2008

Dax att överraska!!

Ja då var dax att få ge en big suprise åt några vänner. I februari åker de till Thailand och har tjatat på att vi ska med. Men eftersom vi reste i maj och renoverat vår stuga så sade vi nej. Men vi kan ju aldrig hålla oss!! Så efter mkt slit för att få ihop pengar till resan så åker vi dagen efter dem. För att överraska! Och såklart för att bada, shoppa, äta god mat. Ja allt det som man njuter av i Thailand.
Vårt hotell ligger mellan de andra två familjerna... Vi har pratat om hur vi ska överraska dem.. Jag har tänkt att de säkert bara ligger deras första dag vid poolen?! Då är det ju lite kul att bara hoppa i och göra "bomben" bredvid dem... Min man tycker då att det är bättre att sätta sig en bit ifrån o beställa in drinkar till dem som sevitören går o lämnar till dem. Så sitter vi längre bort o ser deras reaktion. Men han tycker även att vi ska lämna en lapp i receptionen om att de ska komma en viss tid till en restaurang. Då såklart utan att skriva namn under...Ja vi får se vad som händer!
Har faktiskt överraskat folk 4 ggr innan. Lika kul varje gång ( såklart har vi visst att de velat ha med oss, annars kan det ju bli fel =) )
Första gången är faktiskt 11 år sedan även då till Thailand. Vi stod då på Kastrup o tog emot dem. De tyckte vi var knasiga och hade åkt ännan dit för att vinka av dem. Trodde de ja =) Men vi åkte med på samma plan dit! Då hade vi 2 roliga veckor ihop och vi avslutade med en extra vecka själva.
Den andra gången var när min mans familj skulle till Turkiet. Även de hade frågat om vi ville med. Denna gången stod vi på Sturup och filma dem. Även kompisar till oss åkte samma dag o visste inget. Vi va 16 st som umgicks den veckan o hade kul! På Lalandia en gång, då en kompis fyllde år. Sist nu i Maj till Turkiet igen. Då kom vi dagen efter våra vänner. Gick till deras hotell där de satt o solade. Gick fram o sade - Det är dyrt att umgås med er =) Nu litar nog ingen på oss!! Utan tror alltid vi ska dyka upp =)
Dela med andra:    

Kommentarer
Gullsing säger:
Sånt har vi också varit med om. När min makes dotter fyllde 50, skulle hon och hennes man resa till Fuerteventura för att fira i ensamhet. Hennes syster, bosatt i Täby, fick reda på planen och beställde en resa till samma hotell till sej och maken och lille sonen. Hon skvallrade för oss och då köpte vi också en resa dit.

Vi reste med samma plan som den blivande 50-åringen och blev alltså avslöjade redan på Kastrup. När vi kom ner hade de andra redan kommit, så när vi skulle skriva in oss hoppade dom fram. Det blev världens skratt, skrik och glädjedans till omvärldens förvåning.

Vi har sen själva blivit överraskade av våra vänner hemifrån. Senast var det på vår resa till Rhodos. Det kan du läsa om på den här adressen: http://www.reseguiden.se/forum/resor/gillas-rhodos-september-2008-1585 De har överraskat oss tidigare också, men alltid "ljugit", att de inte skulle resa med.

Gilla
Postat 2008-11-18 22:40  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet