Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Onsdag 17 April 2019 - Darjeeling

Darjeeling.

Idag har jag bara gått runt i staden och insupit atmosfär. Gått runt och tittat lite utan större mål. Soligt och fint väder har det varit, vilket inneburit att shorts och sandaler kommit fram igen. Härom dagen när jag var så kall, så plockade jag fram strumpor och skor, långbyxor och min nyinköpta motorcykeljacka. Men som sagt idag gick det att vara lite lättare klädd. Jag ser att i morgon ska det bli 17 grader bara, så då blir det att bylta på sig då jag lämnar trakten för att ta mig in i Nepal.

Jag var in till en "travelagent" för att kolla den bästa vägen in till Nepal och det visar sig att jag måste tillbaka över berget ned till Siliguri och sedan rakt västerut. Vägarna i grannlandet ska enligt vad folk säger här vara bättre än de indiska. Vi får se, jag har lite dåliga erfarenheter av vägar i Nepal sedan tidigare, men det kanske bara var just den vägen och just då.

Jag köpte några vykort och satte mig på ett cafe för att skriva dem. Gick sedan till posten, men där var stängt. Det är ju valtider i Indien och i morgon ska man tydligen rösta här i Västbengalen. Då är posten stängd även dagen före av någon oklar anledning och även på fredag så passar man på att lägga in en helgdag. Så några frimärken fick jag inte tag i. Men en av grabbarna på boendet erbjöd sig att posta mina kort på lördag, så de kommer nog fram.

Idag har jag varit duktig och faktiskt ätit tre mål mat. Magen fungerar som den ska och jag är nöjd.

Så god natt med er/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Sörru.......lycka till med spelet. Du vet var markerna finns.

/Conny
Postat 2019-04-18 18:16  Anmäl
Postis19 säger:
Jodå, påskpoker blir det. Rune, Jörgen, Walle och jag tänkte köra en vända på påskafton.

Rune är nog lätt euforisk idag, har inte träffat honom, har jobbat hela vecka för att ungdomarna skal få påsk ledigt.
Postat 2019-04-18 18:12  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Rune blev väl kärnfrisk på en gång nu när Tottenham gick vidare!

Ja, just det. Påsk. Det blev ingen påskpoker i år. Vi kör nästa år.

/Conny
Postat 2019-04-18 15:32  Anmäl
Postis19 säger:
Låter som att resan går in i ett nytt skede, med frisk magge och med nya krafter. Grabbarna hälsar, Ruppe kurerar sin gikt och Jörgen har börjat jobba. GLAD PÅSK.
Postat 2019-04-18 13:44  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
1 vecka sedan
Två etapper klara två kvar.
3 veckor sedan
Sista rycket!
3 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
4 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan