Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Onsdag 3 Januari 2018 - Lat Krabang

Dags att sova.

Klockan är snart 23 här i Thailand (17 i Sverige) och det innebär att jag varit i farten i nästan 33 timmar. Planet från Köpenhamn tog mig till Delhi och där fick jag vänta i närmare fem timmar. Hittade en vilstol som jag kunde sträcka ut mig ordentligt i. Ingen riktig sömn förståss, men jag tuppade nog av en stund ett par gånger. Sista timmen innan avfärd mot Bangkok så satt jag i en sportbar och såg kricket mellan Indien och Västindien. Sådant kan man också sysselsätta sig med. Sköljde ned det hela med en Kingfisher. Lite roligt är det att medan resten av världen är väldigt noga med att uppge den exakta alkoholhalten så nöjer sig indierna med att skriva att ölen innehåller "mindre än 8 %". Att det var så hade jag glömt. Besöket här på flygplatsen och att höra det indiska uttalet igen, får mig att längta tillbaka. Men det ska rådas bot på inom sinom tid.

Det sista skuttet över till Thailand var inte så långt och jag brydde mig inte ens om att sätta på någon film från bolagsbiblioteket. Fanns heller inte så där jättemycket intressant. Väl framme i storstaden så hittade jag ganska snabbt en bulle och tog mig till det hotell jag bokat. I.o.m. att jag far vidare upp till Laos redan i morgon så brydde jag mig inte om att bosätta mig nere i staden utan valde ut ett hotell i närheten av flygplatsen. När jag så drar vidare i morgon så åker jag visserligen från en annan flygplats, men jag slapp i alla fall en långresa i kväll.

Efter att ha installerat mig så knallade jag över till närmaste restaurant för att få något i krubban och nu ska det bli skönt att slå ihop mina ljusblå. God natt!

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Kul att se att allt är bra med er och hoppas att ni fick i er lite gott. Rune käkade väl pepparstek förstår jag. Ha det bra på Trinidad.
Postat 2018-01-06 09:48  Anmäl
Postis19 säger:
hej
En hälsning från gubbarna på Barbados. Idag ska vi fira Runes 70 års dag på något vis, kanske ätning på något ställe i staden . Annars är allt bra, hotellet är ok lie långt ifrån stan 1 timme med buss. På söndag fortsätter vi mot Trinidad.
Ha det bra hälsar S&R
Postat 2018-01-05 13:51  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan