Stöd Ukraina

Lengans blogg

Fredag 15 Augusti 2008 - Peking

Dagbok OS i peking 15/8

15/8:
Oouuh, tuff morgon. Bara att bita i det sura äpplet och ta sig till handbollsmatchen Sverige-Tyskland. Vi köpte biljetter för 200
och hamnade på rad 1. Jag delade ut små svenska flaggor till kinesiska barn, enkla mutor som gav svenska fans.
Matchen var spännande då Sverige var tvingade att vinna för att ha en chans till semi, och visst, det blev vinst med ett mål!!!!
Härligt, hoppet levde, en vinst till så skulle det bli kvartsfinal. Efter matchen åkte jag, Emma, Rickard och Johan till tennisen.
Där letade vi biljetter till semifinalen i dubbel. Solen hade kommit fram och stekte oss obarmhärtigt! Rickard hade lyckan att
hitta en biljett för 900 men vi andra blev utan, vilken miss skulle det visa sig senare. Jag och Emma gick hur långt som hellst
för att sedan komma in på det stora området med bl.a. friidrottsarenan, Birdnest. Köer överallt. När vi kom till Mc Donalds fick
vi köa i tio minuter för att komma in... 40 minuter senare satt vi högst upp i arenan genomsvettiga. Vi såg 100 meterskval för
herrarna bland annat och den blivande mästaren Bolt såg hyfsad ut... Efter friidrotten satt vi på hotellet och följde den makalösa
tennisen på internet och sms. Till sist vann Sverige med 19-17 i avgörande sett, FINAL!!!! Vi träffade resten av gänget en stund
på Waldners men sen var det godnatt efter en tuff tuff dag i solen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet