Stöd Ukraina

Lengans blogg

Torsdag 14 Augusti 2008 - Peking

Dagbok

10/8:
Landade i Peking efter nästan 8 timmars flygning. Äntligen framme på sommar-OS! Vi tog tåget in till city och sedan tunnelbana
till Andingmen där Rickard Alfredsson hade lovat att möta oss. Och vilket mottagande!!!! Med svensk flagga, lapp i handen
med texten "Legend" och en förmodligen inhyrd Kines välkomnades vi med -WELCOME TO BEIJING! Underbart.
Sen kom vi ut på Pekings gator.... var fanns luften??? Dis och en fruktansvärd luftfuktighet mötte oss. Efter en 10 minuters
gångfärd rann svetten då vi checkade in på Zhong An Inn.
Emma ville ut på shopping direkt så vi gjorde ett besök på varuhuset Ya Show. Hysteriskt som i Bangkok .
När vi hade matpaus kom besked på sms att vi fått ett silver i cykel, det skulle firas senare! Efter lång förhandling blev det
två vinterjackor till Emma och sen var pengarna och orken slut. Vi åkte till hotellet, duschade och slängde på oss våra tröjor
och silvermedaljerna, dags för fest. I ett makalöst åskväder tog vi taxi till J-O Waldners bar. Där träffade vi "Oraklet", eller
Johan som han faktiskt heter. Efter ett par timmar kom J-O och slog sig ner hos oss och det blev en härlig silverfest.
Rickard anslöt efter ett kort besök på en dansk bar och vi satt alla fyra och lyssnade till Waldners historier om matcher,
motståndare och stora ögonblick. När vi kommit igång ordentligt blev det match, JAG och JAN-OVE WALDNER spelade
pingis i PEKING!! Inför häpna åskader plockade jag nog hem 4 bollar i alla fall, J-O´s antal stannar mellan oss som var med..
-Du var ju bra ju, sa J-O och skrattade.
03.00 satte vi oss i två taxibilar och drog vidare, Waldner tog med oss in på The Den och vi festade vidare med danskarna.
Jag och Oraklet satt en stund i baren och bara undrade, vad är det vi är med om egentligen. Någongång efter 4 skulle vi
vidare i ösregnet men J-O for iväg i en taxi med danskar och vi var helt slutkörda så vi styrde vår taxi hem, vilken start på OS!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet