Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Torsdag 18 Juli 2013 - Cincinnati

Dag 81

Har du någon gång haft en grupp eller artist som du hade kunnat betala en förmögenhet att se? Eller ångrat att du inte gick på den konserten innan gruppen splittrades eller artisten gick bort?
Jag har en och han heter Keith Urban. Idag är det Dagen D, dagen jag ser honom live i USA!

Försökte på dagen att packa men hur lätt var det när man väntade på att kunna köra till Riverbend Music Center.
2,5 timme innan konserten började körde jag 20 min bort.
Hämtade ut min biljett med hjälp av körkort och bankkortet. Denna biljetten har jag längtat efter i flera månader för att hämta ut.
Och så öppnade insläppet.
I någon av dessa bussarna kanske HAN sitter :)
Det är en stor arena där man även kan sitta på gräsmattan bakom takdelen.
Dustin Lynch började. Vet inte riktigt vem han är men när han påpekade att han var singel så blev några ur publiken tokiga, gjorde ju inte saken bättre när han bad alla singelkvinnor räcka upp handen :P
Han hade i alla fall cowboyhatt så varför inte ;)
Sen var det Little Big Town, scenbyte och två timmar efter start kom Keith ut på scenen. Wow!
Solen började gå ned över publikhavet.
Finns plats för 20500 personer och det var stort sett fullt.
Tur jag hade bra zoom i min lilla kamera. Man fick inte ha systemkamera med sig in.
Sen gick han igenom publikhavet till publikens jubel och ställde sig precis där taket slutade så dom på gräsmattan skulle få se honom lite.
Så nu var han inte så långt borta ifrån mig :)
Och som han gör i varje spelning gav han bort en av sina elgitarrer till en lycklig lottad tjej i publiken.
Elgitarren byttes till vanlig gitarr för en lugnare låt.
Kul när det var storbildskärm så man såg bättre :)
Spelade in på min kamera men kan inte ladda upp så ni får se någon annans inspelning.

Lyssna och njut (andra hälften är bäst)

Publiken var i extas!
De hade satt en kamera på hans gitarr så man fick se på nära håll hur duktig han är.
Keith bryr sig verkligen om sina fans och skriver autografer.
Och ser till att så många som möjligt kan ta i honom ;)
Ja vad säger man, kan inte fatta att jag var där. En av mina drömmar har gått i uppfyllelse!
Wow, jag har klarat resan ända hit by my own. Känns så underbart!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan