Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Tisdag 16 Juli 2013 - Cincinnati

Dag 79

Försökte stiga upp så tidigt som möjligt men det är inte lätt när man tagit sovmorgon väldigt ofta denna resan. Kommer inte bli lätt att återkomma till jobbet och börja klockan 5.00..

Åt frukost och begav mig på den sista långa färden...
Målat ladugårdsväggen längst med vägen.
Här skulle jag med kunna bo :)
Fina vägar här också i västra Pennsylvania.
Uppe i bergen kunde man stanna på en utsiktsplats.
Hittade ett par fjärilar i farten.
Körde inom Flight 93 Memorial.
Fyra minuter innan det första planet träffade World Trade Center lyfte flight 93 mot San Francisco och blev senare kapat. Passagerarna ringde hem till anhöriga och fick veta att det var fler plan som träffat olika mål i USA. Så de bestämde sig för att överbemanna terroristerna. Planet som förmodligen var på väg mot Washington DC störtade i 900 km/h 20 min ifrån målet. Förstår dock fortfarande inte hur FBI (som gjorde deras historisk största utredning) hittade kaparnas pass trots att planet exploderade med 26 500 liter bränsle...
Nästan som man är hemma nu :)
Körde om några Volvos som fraktade Volvo :)
Ännu en delstat, dags att leta grus i vanlig ordning.
Körde över Ohio River.
Börjar bli lite trött på dessa lastbilar som sinkar ned för alla andra men detta var rekordet. Tre filer och tre lastbilar. Morr...
När jag närmade mig Cincinnati började trafikstockningen. Hade gott om tid att kolla vart jag skulle.
Verkar vara en stor stad det här också. Kommer dock inte bli någon sightseeing i denna staden.
Vägar fanns det gott om här också..
Som gick över Ohio River i massa olika stålbroar.
Spenderade cirka nio timmar i bilen och körde 65 mil genom fyra delstater innan jag kom fram till hotellet och checkade in för sista gången :)

På kvällen var det en fin solnedgång. Kunde dock inte ta så bra bilder då motorvägen går precis utanför motellet.

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan