Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Söndag 14 Juli 2013 - Bedford

Dag 77

Började dagen med frukostbuffé som ingick i bokningen. Mums! Rullar tillbaka till rummet efter att ha ätit upp allt...
Låg 4,5 h och solade, blev massa dopp i poolen för att svalka mig.
När jag hoppade upp ur poolen var det en äldre, mycket mullig lastbilschaffis som hejdade mig för att säga att han tyckte om min tatuering på benet (draken Muschu från Mulan).
Sen haglade massa beröm över hur vacker jag var, mina fina blåa ögon och han älskade min accent. Så bjöd han mig på pepsi och ville bjuda på middag. Tvekade först men visst, gratis middag och ha någon att prata med. Han frågade efter mitt nummer och hotellrum men fick inget av det. Fick dock hans rumsnummer.
Men sen när jag pratade i min mobil satt han tio meter bort och förklarade vägen till hotellet i mobilen.
Det kändes ju inte okej att han skulle få dit en vän...

Somnade sen i badkaret och klockan var så mycket så jag skulle köra iväg för att äta och ta kort på solnedgången. Då kommer givetvis han med sin kompis över gatan då de handlat mat. Jag försöker ducka och luta mig över till handväskan och prata i mobilen men han knackade i alla fall på motorhuven.
Och så var snacket igång, han ville bjuda på drink i alla fall för jag var sååå vacker. Han hade sett bilen innan och visste det var "min". Han ville så gärna prata med mig. Sa att annars kunde vi ses på frukosten men han ville bjuda mig på en drink och frågade om jag hade dator så kunde jag komma och knacka på deras dörr för han hade hundratals filmer.
Ja vi får se sa jag och efter mycket om och men körde jag iväg och funderade om jag kanske skulle tro gott om äldre män att han kanske bara ville prata med mig.

Tog kort på solnedgången.
Försökte ta en bra bild på mig med stativet men gav upp..
Var massa eldflugor som jag försökte få kort på med var omöjligt. Hur gör man? Har fortfarande inte lärt mig kameran än.
Och ta kort på stjärnorna var inte lätt. Har syns i alla fall karlavagnen.
Och bra månbilder får jag inte heller till. Men någon gång ska man väl få till det.
Klockan var 22.30 innan jag rullade tillbaka till hotellets parkering. Då såg jag han sitta i mörkret längst bort på parkeringen. Hade varit borta i 2,5 h och nu bävade jag att gå till mitt rum så han skulle se vart jag bodde. Låtsades inte se honom där borta utan gick direkt in och låste alla lås. Ringde sen till hans rum då kompisen svarade. Sa det var försent. Det kändes inte bra att han suttit och väntat på mig, dessutom hade jag inte haft en chans då rummet var avsides m.m. Nej det var inte värt en gratis drink.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan