Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Fredag 28 Juni 2013 - Memphis

Dag 61

Idag lämnade jag hettan i Little Rock och körde mot Memphis. Skulle hälsa på några vänner som var på semester hos ett par amerikanare.
Körde förbi Remingtons ammunitionstillverkning.

Vägarbeten i vanlig ordning, här står jag still mellan fyra lastbilar, kände mig liten så till och med Fååden drog in backspeglarna för att göra sig mindre...
Trodde jag skulle till Tennessee men de bodde precis under gränsen så jag kom in i Mississippi!
Kom till den mycket trevliga familjen Loyd och träffade bästaste familjen Kinning igen :) Tänk att kunna träffas i USA!
David var intresserad av Civil War och hade mycket att berätta, försökte hänga med så gott jag kunde i southerndialekten.
Här åt vi på ett riktigt amerikanskt ställe.
Traditionen är att slänga skalen från nötterna på golvet, det bar mig emot då jag tänkte på den stackaren som måste städa upp men David fick servitrisen att bevisa att man gör visst så här. Hällde ut lite fint på samma ställe i alla fall.
Blev en god köttbit och magen fick en chock av så mycket god mat.
Trevligt hade vi och bra musik i högtalarna.
Belinda och David tyckte att vi skulle fira min födelsedag just idag. Bara 5 veckor försent men det var något särskilt med födelsedagar på denna restaurangen. En upplysningen till servitrisen och så blev det liv i lådan. Servitriserna kom på rad och tjoade och med sig hade de en bock med sadel på som jag vant svingade över benet. Mycket roligare än i Sverige. Sa att nästa gång fick de ta in en riktigt häst :)
David och Belinda var så snälla och erbjöd mig soffan så jag slapp betala hotell. Blev att Sara och jag delade säng, tack :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan