Stöd Ukraina

Danielresers blogg

Onsdag 4 Mars 2009
Resealbum: Thailand

Dag 6.

Forsta overnattningen var kall!! Uppe pa bergen ar det kallt pa natterna, aven fast jag sov i sovsack med byxor, sockar, t-shirt och langarmad troja sa fros jag som bara den, sa da var det skont nar vi blev vackta och Chai sa att ute sa finns en brasa och te och kaffe att dricka, medan vi vantade pa frukosten som bestod av kokta agg, rostat brod, marmelad och frukt sa klart. Kandes som en lyxfrukost mitt ute i en bergsby som nastan helt saknade el. Toaletterna var som ett litet handfat, fast givetvis med ett storre avloppshal i. Och detta var pa marken sa man fick sitta pa huk over den.. Inte kul om man hade varit magsjuk dar, visserligen hade man fatt starka benmuskler. haha.. Duschen var antingen att sta och osa kallt vatten over sig, eller anvanda sig av en vattenslang eller tvatta sig i backen.. Riktig lyx.. Har bodde det ca 140peroner, ca 30 hus.

Sen borjade vi var vandring, idag ca 4h. Vi at lunch och sen fortsatte vi, fast nu pa en elefantrygg =) Det var ju hogt, sarskilt nar det var valdigt brant bade upp och nerfor och pa sidorna. Var ju som riktig berg och dalbana.. Detta gjorde vi ca 1-1.5h innan vi kom fram till nasta by. Har var det samma standard som i den andra byn, fast denna var lite storre, ca 50 hus och 300 personer. Och istallet for back sa var det en flod. Det var har som aven skolan lag, sa vi gick en svang har och kollade runt lite och sedan sa spelade vi fotboll med lokalbefolkningen. Riktigt kul, alla var sa glada! Svettigt, sa det blev ett dopp i floden med tval och schampoo sa var aven duschningen avklarad..

Sen at vi och satt runt lagerelden igen och lekte lite nya lekar, har hade aven nagra fran lokalbefolkning kommit och var med.. Vi hade lite ramsor som man skulle saga och sen peka pa nagon och om den gjorde fel, sa fick man mala den i ansiktet med kol, t ex ogonbryn, mustasch osv. Vi sag valdigt roliga ut.

Allt for nu.
Nasta gang ska jag skriva om var forsranning pa bambu-flottar som gick fran byn dagen darpa..

Ha det fran Daniel
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag ??
15 år sedan
Dag 6.
15 år sedan
Dag 5.
15 år sedan
Dag 4 forts.
15 år sedan
Dag 4.
15 år sedan