Stöd Ukraina

Danielresers blogg

Lördag 28 Februari 2009 - Bangkok Noi
Resealbum: Thailand

Dag 4.

Dag 2.

Forst ska jag bara skriva att kameran e paj sa det kommer inga bilder just nu.. =( Beror nog pa varmen och luftfuktigheten, det har visst hant andra har med.. Den brukar komma igan igen nar den har fatt vara hemma ett par veckor och torkat till, fast det vet jag inte och det hjalper mig inte nu.. Ska se om jag hittar en ny.. Jaja, nu har jag kommit till varmen. Ska val ta det fran borjan.. Efter ca 8 timmar vantetid i Wien fick jag antligen flyga vidare till Bangkok. 10h i ett flygplan kanns som ganska lang tid och det ar inte sa latt att sova, jag sov ca 2h. Vi flog fran Wien 23.20 och kom fram 15.10 (lokal tid).. Jag traffade nagra andra svenskar pa planet som var pa vag nerat, bla en aldre herre som var valdigt trevlig och lanade ut informationsbocker om Thailand. Han har vart har en gang tidigare och trodde sig hitta pa plygplatsen =) Vi foljdes at genom passkontroll och hamtade vara vaskor. Sen sa vi -Hej da, och fortsatte pa egna hall. Jag fann snabbt en skylt som det stod "Intrepid Daniel Robertsson" pa. Dom tog hand om mitt bagage och satte mig i en bil med en chauffor och sen bar det av genom Bangkok, Jisses vilken STOR stad!! =) Checkade in och traffade min rumskompis, Rich. Skysst kille som det visade sig att han ska gora samma trip som jag.. Vi gick ner till valkomstmotet i lobbyn och fick mota resten av gruppen, vi var 5 pers + guide, tills vi kommer till Chiang Mai, dar kommer det 3 st till.. De andra ar, Rich (rumskompisen)(england), Mak(england), Jean(Canada) och Kylie(Canada). Jag, Rich och Mak reser for oss sjalva sa vi har gjort en del ihop..

Pa forsta kvallen gick vi ut, jag behovde ata lite och de andra dricka =) Jag nojde mig med en ol och de andra bestallde drinkar.. Har sarveras drinkarna i hinkar!!! =D OK det gar att fa mindre.. Sen gick jag hemat ganska tidigt, typ 22.30, fast de andra fortsatte.. Jag var ganska trott efter en lang flygresa och lite somn.. Visserligen var det svart att somna, tidsomstallningen..

Dag 3

Borjade jag och Rich att skynda ut for att han skulle kopa en kameravaska, vi fick springa tillbaka for att hinna till en Sightseeing vi hade bokat i Bangkok, med var guide till Chiang Mai.. Genomsvettiga motte vi upp de andra 3 fran var grupp och gick ner till Bangkoks storsta flod och tog en "Riverboat" ca 30min genom Bangkok, sen gick vi en bit och sen tog vi ett "Lufttag", som tunnelbana fast det gar i luften till var slutdestination "National Stadium", ett stort shoppingcenter pa ca 6 - 7 vaningar, varav en bara var restauranger pa. Vi var dar en timme innan vi motte upp guiden igen och akte tillbaka i en annan sorts bat. Sen hade vi ett par timmar lediga for lite shopping eller vad vi ville gora. Det var da jag forsokte att ladda upp lite bilder, fast det ar sa trog uppkoppling sa allt laste sig till slut. Jag sparade om bilderna sa att dom skulle bli lite mindre i storlek, fast det hjalpte inte... =(

Kl 16.00 mottes vi i lobbyn pa hotellet och tog taxi till tagstationen och kollade runte lite dar innan vi tog plats pa natttaget for att aka till Chiang Mai. Det tog 14h och det var inte sa latt att sova sa som det skumpade och skramlade =) =) Har var det jag upptackte att kameran slutat fungera.

Nar vi kom fram bokade vi in oss pa en matlagningskurs i thaimat, vilket var riktigt kul och STARKT!! =) Jag, Rich och 7 tjejer till =)

Mer om det en annan gang

Nu e snart internettiden slut..

Ha det bra Daniel
Dela med andra:    

Kommentarer
Ziesta säger:
Är det en thailändsk guide ni har? Han heter inte Mr Tee? :-) Den guiden hade nämligen jag på min tur för några år sen.. Minns så väl det där med att bli hämtad på flygplatsen med namnskylt, träffa på sin rumskompis för första gången, ta natttåget till Chiang Mai... verkar som företaget Intrepid är rätt likt Geckos som jag åkte med.. :-) Kul att läsa om din resa!
Postat 2009-03-04 16:44  Anmäl
Nenna säger:
Låter som att du har ett roligt äventyr på gång. Själv blir det "bara" Teneriffa en vecka.
Har hört att de där matkurserna ska vara väldigt bra och roliga.
Nenna
Postat 2009-02-28 22:16  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag ??
15 år sedan
Dag 6.
15 år sedan
Dag 5.
15 år sedan
Dag 4 forts.
15 år sedan
Dag 4.
15 år sedan