Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Onsdag 26 Juni 2013 - Little Rock

Dag 59

Körde söderut och här var det åter igen tull.
Var inom ett krigsmuseum.
Tydligen så överlevde denna personen skottet i huvet!
Här fanns det en ubåt som jag givetvis ville kolla i.
Här åkte missilerna ut.
Jag är rätt liten men dörrarna var mindre :)
Gäller att inte ha klaustrofobi när man ska sova längst ned.
Kom upp några ungar från golvet så kan dom så kan minsann jag också komma ned där.
Trångt var det, kan inte vara stora bjässar som jobbade här nere..
Var bara till att fortsätta mot Fort Smith.
Bara jag som tänker på filmen Signs med Mel Gibson? Har dock inte sett några ufon än som kommit ifrån majsfälten, å andra sidan har jag inte velat stanna och vänta heller!
Var inte så svårt att fickparkera denna lilla krabaten, satt som en smäck på första försöket.
Gick först in i Fort Smith Museum Of History. Här är en skoputsarbänk.
Gick sen ut till fortet.
År 1872 reste svenske Henry Feigel i Cherokee Nation och blev mördad av två natives för hans kläder och 25 cent. Det tog 13 år innan de fångades och fick en rättegång. De hängdes år 1885.
1861 övergav US. Army Fort Smith till sydstatarna men två år senare tog nordstatarna över det resten av inbördeskriget. 1872-1896 var fortet domstol och fängelse.
Detta magasin byggdes redan 1838.
Här förvarades mat och tillbehör till 200 soldater i sex månader!
1846 byggde soldaterna denna 30 meter höga flaggstång som en fartygsmast så den kunde synas på långt håll.
Sen var det bara till att fortsätta österut, denna gången stod gps:en på 234 km till nästa sväng!
Nu har jag kommit till fel land.
Körde inom donken för att få i mig lite mat och fick se två poliser också tog sig en rast. Så när dom åt tog jag kort på deras fina bilar :)
Ännu en liten stad nästan som mitt efternamn.
Little Rock är inte så litet som det heter.
Gäller pricka rätt väg!

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan