Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Onsdag 19 Juni 2013 - Longmont

Dag 52

Blev en vilodag idag. När den värsta solen var över gick jag ut och solade vid halv två. Var svettigt i gräset bredvid parkeringen. Efter en timme sved det till lite under foten. Var lite vitt och rött runt omkring. Kanske någon tistel i gräset?
Började kolla mig runt om filten i gräset och fick se en äcklig spindel. Nä usch nu fick jag ingen mer ro. Skakade ur skorna och gick upp på rummet för att sen gå ned till inomhusbassängen. Var inte så stor så jag simmade mest runt lite lugnt i tio min. Tog benspark ett par längder innan jag gick upp. Var lite mör i benen när jag gick upp en våning till mitt rum.
Försökte få upp dörren med kortet men gick inte. Då började världen bli vitflimrande. Städerskan dammsög i rummet mittemot och när ljudet började bli dovt fick jag sätta mig på hallmattan endast i bikini och en liten handduk (konstigt dom har så små handdukar när de är så stora här).

Nä, inte kan jag bli liggandes här i bikini. Städerskan blev klar så jag frågade om hon kunde öppna. Det gjorde hon och jag kastade mig ned i fåtöljen med ishinken som spyberedskap för nu var jag riktigt illamående.
Nu var nästan allt vitt och jag lade mig själv i stabilt sidoläge i sängen och stängde munnen då jag insåg jag andades häftigt. Efter en stund började världen bli normal igen.
Har aldrig i mitt liv svimmat trots hjärnskakning eller fysisk utmattning så detta var något helt nytt. Nog har det flimrat alltid men aldrig så här.
Förmodligen dålig näring, hög värme (34 grader) och lite ansträngning. Det under foten var redan borta.
Googlade spindelbett och friskförklarade mig på studs :)

Handlade kycklingsallad på Adys tror jag det heter och kollade på tv resten av dagen.
Så då tänkte jag ni kunde få hänga med i butikerna!

Walmart. Här finns det mesta men i matväg har de bara skafferimat i princip.
Piñatas (stavas?)
Här packar kassörskan ned mina varor i påsar och på vissa ställen packar de även ur korgen eller vagnen!
Vidare till King Soopers
Så stor o härlig grönsaksavdelning med ostar och delikatessen.
Bakelser i mängder.
Och så tårtor..
Här är hela längan av grönsaker. Synd det inte är sånt utbud i Sverige.

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan