Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Tisdag 18 Juni 2013 - Longmont

Dag 51

Fortfarande ingen internet så jag körde runt i staden och hittade öppet wifi.
Körde ned till Loveland och sen vidare västerut mot bergen.
Vattenreservoar i Loveland.
Röda berg lite överallt.
Estes Park.
En vanlig skylt här.
Kom sen fram till dagens mål. The Church On The Rock :D
Var en snubbe som såg en meteorit slå ned år 1916 och nästa morgon gav han sig ut och letade. Då gick han på denna klippa och kom på vad jesus hade sagt "Upon this rock I will built my Church".
Efter strid med vägverket och annat kunde han bygga kyrkan år 1935..
Gick in och där var ett par som satt och bad. Ups! Läste en text lite medan de pratade klart med himlen. När de gått ut gick jag runt och tog kort. Han där uppe hade någon överseende att jag tog kort på hans fina hus. Han känner mig ju ändå inte ;)
Han valde en fin plats i alla fall :)
Fortsatte i blindo och tog en picknick med filt och jordgubbar på denna platsen.
Njöt av naturen en stund.
Inte långt kvar innan jag ska separera med Tåjååtan.
All natur på ett ställe!
Så var det det här med internet och hitta ett motell. Tänkte först sova i bilen men jag orkade bara inte.
Körde in i Lyons och hittade wifi. Var någon skola och innan man fick tillgång till det fick man acceptera att ingen annan än de på skolan fick använda nätet. Ja vad ska man göra, ibland får man tjuva lite. Efter några minuter hade jag ett rum bokat i Longmont 20 min bort. Jättenära ju! Kört 14 mil sammanlagt idag.

Någon som vill köpa ett nytt hus i Longmont?
Var skönt att checka in. Har king size-bed på andra våningen i ett hotell. Vilket gör att man kan sova lite lugnare. Ingen som kommer in av bara en spark i dörren :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan