Stöd Ukraina

Flys blogg

Tisdag 2 Januari 2018

Dag 5 - Roatan Honduras

Frukost vid 8 och sen såg man när båten närmade sig land. Första stoppet på kryssningen var Roatan, en liten Ö som tillhör Honduras. Hade hemifrån bokat en rundtur + beachhäng via rederiet.
På Honduras har de bara 2 årstider, sommar och vinter, och nu är det vinter. 75 000 invånare på ön. Inga gatlyktor, så det blir mycket mörkt på kvällarna, men det är säkert. Inga hastighetsgränser finns på ön, men vägarna är i dåligt skick, så det går inte att köra så fort ändå... Besökte en djurfarm med ödlor, papegojor mm. Därefter bar det iväg till en mysig strand där det blev en drink, men vädret var varierande, ömsom sol, moln och tyvärr lite regn. Var tillbaka på båten vid 3, och då blev det lunch i buffén. 2 timmar senare efter vila, blev det fika på samma ställe. Jag hade köpt all inclusive, så all mat och dryck ingick :-)
Efter ombyte blev det först lip sync, show där man mimar till låtar. Sett detta första gången i London, och jag tycker det är ganska kul, men jag ställde själv inte upp. Därefter 3 rätters på den tredje av de ingående restaurangerna. Måste säga att det är bra mat, och servicen är mycket bra och snabb.
Efter det blev det lite karaoke innan kvällen avslutades med en tribute till Abba på en timme (måste lyssna mer på dem igen…). När jag kom till rummet så fanns där en gullig elefant. Tycker det är service, att göra den ansträngningen och i övrigt var också servicen i hytten mycket bra, och de städade den 2 ggr/dag. Med tanke på att båten tog 5 000 passagerare + 1 600 besättningsmän så är det ju en flyttande liten stad, så allt måste vara organiserat till 100 % om det ska fungera.
I säng vid 23.30.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan