Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Onsdag 12 Juni 2013 - Sidney

Dag 45

Lämnade Alliance för att fortsätta söderut.
Fanns massa övergivna byggnader ute på landet och inne i de små byarna.
Körde igenom byn Bayard
Hittade Oregon Trail. Denna led användes av nybyggarna när de skulle västerut under mitten av 1800-talet.
Leden började i Kansas City, Missouri. Därifrån fortsatte den i omkring 350 mil mot nordväst genom staterna Kansas, Nebraska, Wyoming och Idaho till Oregon.

Passade på att krafsa ihop lite jord och ta lite bilder.
Detta är Chimney Rock som de använde sig att orientera sig med förr i tiden. Den är 91 meter.
Började lysa på instrumentpanelen main required Kollade oljan för några dagar sedan men fick stanna på en grusparkering för lastbilar. Kollade oljan och allt annat man kan tänka sig men det såg bra ut.
Då kommer en pickup med orange saftblandare på taket och stannar. En man i 45-årsåldern frågar vad som är på tok. Han kollade med igenom den men han trodde det var samma som jag trodde; dags för service.
Sen stod vi och pratade en halvtimme om allt möjligt. Om vinterdäck (de har ingen lag på vinterdäck i USA trots snö på vintern) och tornados. Han undrade varför jag inte var rädd när jag reste själv här och om jag hade vapen i bilen :)

En av dessa lååånga tågen.
Körde ytterligare 45 min innan jag kom till Sidney (nä inte i Australien nu) där jag ska stanna i två nätter.
Hade kylskåp och mikro så jag körde till en supermarket och köpte frysmat.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan