Stöd Ukraina

Flys blogg

Söndag 13 Augusti 2017 - Cardiff

Dag 3 i Cardiff

Vanemänniska som jag är så blev det frukost på Subway denna dag också, därefter packning då detta var avresedag. Ceckade ut 11, men bussen gick inte förrän 12, så istället för att ta taxi så gick jag till busstationen, som tog 15 min....
Nu skulle jag återigen ta National Express, men denna gång till centrala London och victoria coach station. Det var en direktbuss så det var en helt OK resa på ca 3,5 tim.
Väl framme i London inspekterade jag stationen, då jag skulle åka från den dagen efter. Därefter så blev det taxi till hotellet. WOW vilken upplevelse - det är kul när man har låga förväntningar och blir positivt överraskad. Det var ett tag sedan jag bokade hotellet, det var i och för sig ganska dyrt, men jag tänkte att det är det väl oavsett när man ska bo nära Big Ben som jag hade som utgångspunkt... Hade också uppfattningen om att hotellstandarden i England inte var så vidare. Detta hotell visade sig dock vara i mycket bra internationell klass. 4 stjärner, med ett 5 stjärnigt hotell i samma byggnad så det kändes. Bra service och stort och bra rum. Låg också precis vid Themsen så det blev många kvällspromenader här.
Efter installation så tog jag en tur i omgivningarna och hamnade på en trevlig uteservering med helt OK mat!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan