Stöd Ukraina

Flys blogg

Lördag 30 Juli 2016 - Sankt Petersburg

Dag 3

Som ni kanske förstår, hur kvällen slutade igår, så var det lite segt att komma igång idag. Då det också regnade utanför fönstren så var det inte heller så upphetsande, men till slut kom jag på benen och ut på nya äventyr.
Eftersom det regnade (tyvärr nästan hela dagen) så bestämde jag mig för att ta en taxi till Eremitaget idag. Det är en kort tur och det kostade lika mycket som att åka till flygplatsen, så jag tror att jag blev lurad, men inget ont som har något gott med sig… för när vi kom fram så visade det sig att det var minst 50 meters kö för att komma in, och då det regnade så var ju inte det så lyckat, men chauffören körde in på sidan så jag fick gå in på en sidoingång och slapp hela kön :-)
Eremitaget och vinterpalatset är så gigantiska, så det är svårt att få en överblick över det. Det jag mest fascinerades över var själva byggnaden, som ni ju kan se av bilderna…
Efter att ha varit där någon timme så gick jag tillbaka till hotellet då det bara småregnade nu, och tog en fika på vägen.
Denna kvällen kände jag inte för att festa så jag tog det lugnt och strosade i kvarteren i Sankt Petersburg på kvällen och åt en skaplig middag och lyssnade till rysk klassisk musik som några gatumusikanter spelade utanför restaurangen – och mitt i alltihop så gjorde de vulkanen (Islands fotbollshejarramsa) och det var fullt av folk som stod och lyssnade som hängde med i detta – så det var lite surrealistiskt.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan