Stöd Ukraina

Flys blogg

Tisdag 15 Augusti 2017 - London

Dag 2 i London

Hade funderat mycket om jag skulle beta av turistattraktionen London eye eller inte. Då hotellet låg bara 15 minuters gångväg från London eye så bestämde jag mig på tisdagen att beta av det. Köpte biljett på hotellet innan, och trodde att jag skulle slippa köer, men det visade sig att man fick lösa ut biljetten, vilket innebar en del köande, men för de som hade förbokat var det en speciell kö som gick lite snabbare. Efter att ha fått biljetten var det först en 4D film/upplevelse som skulle genomgås - helt OK, men då man inte har perfekt syn så blir inte upplevelsen som det var tänkt...
Jag hade köpt "Fast track" vilket jag är mycket tacksam för - slapp alla långa köer och kom ombord direkt, så det rekommenderas verkligen. Själva turen tog ca 30 min. Sen föll jag ju för turisttrycket och köpte bevis på att jag varit där :-)
Efter det flanerade jag vidare på promenadstråket vid Themsen och fikade vid Nationalteatern innan jag vände tillbaka. Härligt folkliv var det stora delar av sträckan.

Tillbaka till hotellet för en dusch mm och sen promenerade jag in till Piccadilly circus och åt middag där.
Kvällens huvudattraktion var att hänga med på "London party pub crawl". Har varit på sådana tillställningar i S:t Petersburg och Gdansk tidigare, och det går ut på att turister får en guidad tur på 4 pubar och en shot + bra priser i baren och sen avslutar man på en nattklubb. Ett bra tillfälle att se Londons nattliv, även om jag var äldst... Det är rätt häftigt, vi var kanske 25 personer den kvällen och vi kommer från hela världen - Canada, Mexico, Ryssland, Australien mm och träffas en helt vanlig tisdag i London :-) Det har varit den variationen på alla sådana tillställningar jag varit på och jag tycker det är rätt häftigt! Pubarna vi besökte i London var det lite mer klass på än på de andra ställena jag varit på, dock tycker jag att värdarna inte var så aktiva här. Det brukar vara mycket lekar mm för att lära känna varandra, men det var det inte så mycket av här...
Kan rekommendera ett ställe vi var på - Road house, svårt att komma in, så glöm inte leg även om ni är över 30, men häftig uppträdande - tävling i "Lip sync" och där tävlingsdeltagarna fick bakgrundsdansare med, så kommer jag till London igen så ska jag ställa upp ;-)
Det var bra partystämning i gruppen, men tvärr var jag inte lika partysugen, så jag drog efter att ha varit på nattklubben i ca 30 min.
Tog en burgare på burger king innan hemfärd i taxi :-)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
35 veckor sedan
Långa promenader
35 veckor sedan
Kvällen var bäst
35 veckor sedan
Avfärd
35 veckor sedan
Sista dagen
43 veckor sedan