Stöd Ukraina

Hebas blogg

Måndag 15 Juni 2009
Resealbum: Legoland 2009

Dag 2: Göteborg-Billund

Vaknade för tidigt som vanligt… fast Bosse och Adrian-på-tvären sov ju gott i alla fall! När de vaknat gick Bosse ut för att kolla däcket (som var OK) och sen åt vi en god frukost. Fast Adrian ville bara ha en rostad macka med skinka & leverpastej + några glas juice.
När vi packat ihop satte vi gps:en på Danmarksterminalen och kom fram i god tid. Bilen framför oss i kön startade inte när de öppnade incheckningen, roligare kan man ju ha…
När båten skulle lägga ut tyckte vi det verkade bra konstigt att inte göra loss styrbords aktertamp men började samtidigt fundera på om det skulle vara så för att lättare kunna svänga ut båten… tills den blev tunnare och tunnare och slutligen gick av med en väldig smäll! Folk som var kvar på kajen kom springande och bara gapade så det var nog ngn som fick sig en rejäl utskällning…
Märkte snart att det var väldigt spännande att utforska båten om man är fem år… blev lite smittad av entusiasmen själva! Lugnade dock ner sig efter ett tag då det blev roligare att vara i Nicke Nyfikens lekrum. T o m så roligt att han smet tillbaka dit innan vi var klara i restaurangen!
När vi kommit över till Danmark somnade A efter 45 minuter och sov sen hela vägen mer till Billund. Vi var framme 16:30 och Adrian blev grymt ledsen när han förstod att vi inte skulle gå in på Legoland förrän imorgon… när vi lyckats övertala honom om detta så kom nästa pärs… Aquadomes vattenrutschar syntes från utsidan och vi som hade tänkt mörka denna möjlighet! Han MÅÅÅSTE dit och snälla föräldrar övertalades denna gång vilket innebar att B fick åka till huset själv och packa ur bilen medan mor och son badade… på det häftigaste badplace de någonsin sett (tyvärr var rutscharna ur funktion men det fanns hur mycket som helst att göra ändå). Bestämde att B skulle komma tillbaka efter stängning men på något vis lyckades vi gå om varann och mobilen hade jag i väskan i stugan. Hittade varann efter ca 20 min och då hade A jätteont i magen = hungrig så det blev snabbmat för 150 DKK (en pizza + en sallad + en stor läsk)! När vi kom tillbaka till huset (efter protester från A som sett trampoliner han måååste prova) packade jag upp och bäddade sängarna. Läste sedan för A men han kom upp så fort jag gått ut, ”jag kaaan inte sova”, så B fick lägga sig med honom, får väl se vem som slocknar först… (22:20 i skrivandets stund).
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Royal Botanic Garden & Edinburgh Zoo
10 år sedan
Sightseeing
10 år sedan
Edinburgh nästa
10 år sedan
50-årsdagen
10 år sedan
Slott och bilåkning
10 år sedan