Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Tisdag 30 April 2013 - San Francisco

Dag 2

Började med att ta cablebus ner mot centrum.
Förstod sen varför folk hade jackor på sig, vindarna var kalla så jag började leta upp en tröja att köpa. Kom in på en galleria och såg att H&M var där. Lättare sagt än gjort att hitta när det var 5 våningar shopping!
Men hittade Sveriges lilla H&M till sist, kändes som hemma. Dessutom hade familjen följt mitt letande i direktsändning via Tango :)
Väl ute igen var det varmt när det var vindstilla. Säg hej till snuten :)
Dax att ta den berömda spårvagnen uppåt.
Ser ni Volvon? Finns mängder av Volvo och lite SAAB :)

Nedåt
Upp igen
Nu har vi kommit en bit
Mysiga vägar med dessa träd
Utsikt från toppen av Lombard.
Klart att en Mustang fick posera nedanför Lombard, världens krokigaste väg!
Golden Gate syns knappt
Hit ville man inte komma förr, Alcatraz.
Gick tillbaka ända upp till toppen som man ser mellan höghusen, puh.
Hmm, kanske ska hjälpa dom med ett funktionstest?
Fick dock se The Fire Department ändå på utryckning :)
Kom in i en kamerabutik o råkade bara få med mig ett nytt objektiv för 1500 kr. Sånt där med vidvinkel o fisköga vid närbild :)
Tog mina trötta ben för att gå o äta. Inte lätt att hitta nåt ställe mellan Sushi o kinamat. Blev någon sorts sandwich i en franskinspirerad café.
Tog cablebus för att komma lite nämre bron.
Efter ännu mer gående fick jag se den lite bättre :)
Alcatraz från en annan vinkel. Blåser som attans vid vattnet.
Art Gallery
Vissa blommor luktar såå gott :)
Började trött bege mig mot motellet igen. Fick ta en cablebus för att gå lite till, hitta en butik för att köpa GPS och sen ta ytterligare en cablebus. Åkte lite för lång, gick tillbaka för att ta rätt väg och sen gick jag i en evighet. Kom äntligen fram, trött efter alla intryck och motion.
San Francisco är verkligen en vacker stad men vem sjutton kom på att bygga den bland berg??!! Och vilka vill hyra en cykel i San Francisco när man knappt orkar gå uppåt? Det går ju inte att ha för klena bilar heller :)
Det blir godmorgon för er men god natt för mig. Imorgon väntar mer äventyr (kommer behöva en semester efter min semester) :)
Dela med andra:    

Kommentarer
Emelierssel säger till Jessica_rossel:
Nej blev inte Alcatraz :) Kramar
Postat 2013-05-02 19:33  Anmäl
Ska du ut på Alcatraz oxå? =) Då vet jag en herre här hemma som blir avis. Nu är klockan halv 4, dags & åka & jobba!
Kram
Postat 2013-05-01 15:25  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan