Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Måndag 29 April 2013 - San Francisco

Dag 1

Tåget till Kastrup och flyget till San Francisco gick bra. Alla biljetter och ESTA hade jag gjort helt rätt alldeles själv.
Däremot var kontrollmannen skeptisk att jag skulle vara här i tre månader utan att få lön. Sa att jag sparat i mååånga år för denna resan ;)

Det stora planet :)
Fin utsikt över Grönland
När väskan var hämtat skulle man ta sig via tåg till rental cars. Hade bokat en Ford Focusliknande bil. Visade sig att kvinnan var så trevlig och hade kanske inte mycket val men det blev en Ford MUSTANG!! Tjoho!!

Hade hört att en elektronikbutik skulle ligga precis vid flygplatsen så jag tänkte att jag skulle se den när jag körde ut från garaget. Kom ut direkt på 6-filig motorväg och backspeglarna var inte inställda efter mig så jag försökte med det samtidigt som jag skulle ha koll på alla andra miljoner bilar. Kunde till sist köra in på någon parkering vid vattnet. Hittade dock inte vart jag var på kartan.
Fick så en hel del av San Francisco och Mustangen fick jobba sig upp i de branta backarna. En backe var så brant så när det vände så såg jag bara himlen, kunde likväl varit ett stup!
Hittade ett Mcdonalds för att få lite energi så jag kunde tänka klart. Köpte sim-kort i en butik som jag nu äntligen har fått igång! Fick utpekat vart vi var.
Mitt hotell var inte med på kartan jag hade men visste vart det låg ändå. Så råkade jag komma in i centrum för att komma ut!
Inte lätt att hålla koll på alla cyklister och gångtrafikanter o titta på kartan :)
Dock verkar all trafik vara förstående o snälla :)

Utsikt från mitt motell Mission In.
På kvällen
(är inte stjärnfall utan flygplan)

Ser tom Golden Gatebron från mitt :)

Dela med andra:    

Kommentarer
Emelierssel säger till Elbjorn85:
Ja mycket man hinner vara med om på en dag :)
Postat 2013-05-01 08:20  Anmäl
Emelierssel säger till Frihetsvindar:
Är väl nu det börjar smälta in vad man håller på med :D
Postat 2013-05-01 08:18  Anmäl
Jeees vilka härliga bilder! Du är så modig. /Sandra
Postat 2013-04-30 21:30  Anmäl
Elbjorn85 säger:
En dag och redan avis.... ;)
Postat 2013-04-30 18:17  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan