Stöd Ukraina

Desires blogg

Söndag 31 Juli 2011 - England

Cornwall - Englands riviera!

Bilade runt i Cornwall en vecka i somras, så mysigt! Har varit där tidigare och blev så förtjusta att vi ville återvända. Vi tog flyget till Heathrow, sedan hyrbil som vi hämtade upp där, sedan bilade vi mot Sidmouth, St Ives (blev en favorit), Sennen, Mousehole, Polperro Megavissey mfl. Alla dessa orter är verkligen sevärda, så mysiga!

Folk undrar varför man åker till England på semestern.....Jag säger bara:
titta på mina foton från detta underbara landskap med läckra sandstränder, små ljuvliga pittoreska fiskebyar, härliga pubar och jättemysiga B&B - så förstår ni varför man även vill besöka Cornwall mitt i sommaren. Vi hade mestadels sol men även ett par dagar med typiskt engelskt sommarväder - lite regn, mulet, lite sol.
(Förra gången vi var här hade vi 25-30 grader hela veckan). Och visst kan man även sola och bada här, det fanns verkligen många ljuvliga sandstränder i detta område, men det var ganska kallt i vattnet (ca 16 grader).

Så är ni intresserade av att se hur vackert det är i denna del av England, titta här på min reseblogg
http://www.desires.se/#post132
Dela med andra:    

Kommentarer
Pichte säger:
Ja, visst är det märkligt att många inte fattar varför man vill åka till England! Det är ju så kolossalt mysigt och trevligt överallt och MASSOR att se. har själv varit i England åtskilliga gånger och jag tröttnar aldrig. :-)
Postat 2011-08-31 22:22  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet