Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Måndag 22 Augusti 2011 - Bad Gastein
Resealbum: Bad Gastein 2011

Cleopatra - en pigg fux

Copyright © Bejjan888™

All ridning utgick från Stall Gut Römerhof i Radstadt (Altenmarkt), cirka en timmes bilresa från Bad Gastein. Researrangören hade bokat en taxi som kom och hämtade oss varje riddag. Taxichauffören, en glad och trevlig kvinna från Göteborg, som numera bor i Bad Gastein och driver ett taxibolag tillsammans med sin man blev mer eller mindre våran guide under resorna till och från stallet. Hon berättade många fina historier, tyvärr kommer jag knappt ihåg hälften av dem.

Allt som allt var vi tre stycken från denna researrangör som bokat detta ridpaket. Förutom jag själv så var det en dam från Jämtland och en dam från Göteborg. Vid ankomsten till stallet så var hästarna redan ryktade och klara. Så det var bara för oss att sadla och tränsa hästarna. Eftersom jag hade mest riderfarenhet i gruppen så blev jag tilldelad ett fuxfärgat sto, en Mecklenburgare, som hette Cleopatra. Hon var ganska pigg och stark, men var jag bara bestämd så lydde hon utan problem.

Dagens ridtur gick utmed foten av ett berg, mestadels i skuggan, eftersom det var +28°C varmt och inte ett moln på himlen. Det var fina skyltade ridvägar under lummiga träd och med långa härliga galoppsträckor. Vi pausade sedan vid en alpbäck för att låta hästarna dricka vatten innan vi red hemåt igen. Vi red förbi många fina hus, omgivna med gröna ängar och vackra alptoppar i bakgrunden. Efter ridturen duschade vi hästarna och släppte ut dem i hagen. Vi samlades i taxin och åkte mot Bad Gastein igen. Vi stannade till och åt en sen lunch vid en vacker uteservering. Jag beställde en Kaiserschmarren som efterrätt, den var riktigt god. Ett måste om du är i Österrike!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
49 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
49 veckor sedan
En gråmulen dag
49 veckor sedan
Shkodër och Krujë
49 veckor sedan
Slapp dag... igen
49 veckor sedan