Stöd Ukraina

Greklands blogg

Onsdag 26 Juli 2006

Bruce Parry! Denna underbara man!

Om ni inte följt serien "Den främmande jägaren" på SVT1 måndagar 20.00-21.00 så se dem avsnitt som följer.

Jag har hämtat tablåerna från SVT hemsida om kvarvarande program; se nedan.

Ni äventyrare; kolla även http://www.trekforce.org.uk (där Bruce Parry medverkar)
Expeditioner världen över.

SVT 1
lö 29 7 14.40 Den främmande jägaren
Del 2 av 4. Expedition Bruce Parry drar djupt in i den indonesiska delen av papuanernas land för att leva med Kumbai, ett jägar- och samlarfolk som fortfarande använder stenverktyg och pilbåge och aldrig velat ha något att göra med utsocknes. Bruce bjuder på tobak och lyckas lätta upp den i början hotfulla stämningen. (BBC 2005)
Från 24/7 i SVT1 Reprisen från måndagen

må 31 7 20.00 Den främmande jägaren
Del 3 av 4. Enmansexpeditionen Bruce Parry håller på att etablera sig hos Babongo-folket i Gabon. Han jagar och samlar honung från vilda bin med sina värdar, och så långt är allt väl. Men för att bli en av dem måste han gå igenom ett mandomsprov, en ritual som bland annat kräver att han tar en drog för att uppnå ett tillstånd av trans där han kan göra upp med sitt förflutna och födas på nytt. Men han vet att drogen kan vara livsfarlig. (BBC 2005)
Även i SVT1 5/8

må 14 8 20.00 Den främmande jägaren
Del 4 av 4. Darhad-folket i Mongoliet tog redan från början emot Bruce Parry med stor gästfrihet. Deras natur är storslagen men klimatet är hårt och de måste flytta med sina djur från plats till plats. Tiderna förändras och deras bohag rymmer numera satellit-TV. Den största prövningen för Bruce Parrys del blev att all förflyttning måste ske till häst och han hade aldrig ridit förut. (BBC 2005)
Även 19/8
Dela med andra:    

Kommentarer
Ivan säger:
Har sett det.
Sent nu 02:25!
Du håller mig uppe sent!
Kommentarer kommer.
God natt!
Ivan
Postat 2006-08-15 02:22  Anmäl
Ivan säger:
Hej Gerd!
Har bandat programmet ikväll.
Skall se om jag hinner se det senare (nu 00:25!).
Hälsn Ivan
Postat 2006-08-15 00:24  Anmäl
Ivan säger:
Hej Gerd!
Visste inte vem Bruce Parry var.
Förståd nu att jag missade honom ikväll med 70 minuter!
Skall försöka komma ihåg 14/8.
Hälsn/Ivan
Postat 2006-07-31 21:13  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet