Söndag 21 September 2008 - Timrå
Barnledig helg
Japp,då har det varit en barnledig helg!
Min intention var att städa huset,men kan säga att riktigt så blev det inte....
Dammsugaren står orörd i ett hörn,det känns som den tittar lite förebrående på mig
när jag går förbi...Jag tror att jag bara inbillar mig det,men man vet ju aldrig...
Istället har helgen ägnats åt något mycket trevligare,jag har scrappat dotterns resa till
Kreta i somras.Hon åkte med sin mormor,jag var inte ens tillfrågad om jag ville
följa med...Jag tror att de förstod att jag genast skulle haka på,så därför lät de bli att
fråga...De muttrade något om att de skulle göra en "tjej-resa",men jag är ju oxå tjej??!!
Nä,de ville åka själva och själv fick jag stanna hemma i sur-vädret,fast jag försökte se riktigt
lidande ut så hade de ingen medkänsla alls...Ruggigt att ens egen mor och ens dotter kan
bete sig så.De sa att jag fick ju resa i november så vad gnällde jag för??..De har en
poäng där,men det skulle jag aldrig erkänna.
Nåja,att scrappa dotterns foton var en bitterljuv känsla.Jag drömde mig tillbaka till de gånger jag varit där.
Än så länge är det mitt paradis på jorden.
Resten av helgen har jag varit inne på alla möjliga,och omöjliga oxå,sajter om Thailand.
Jag börjar tro att jag är en så´n där "Thailands-stalker".
Tänk om det sitter någon där vid sajterna och som ropar till någon av sina kollegor:
"Kolla,nu är den där tokiga svenskan här igen!Nog måste det vara 187:e gången som hon är här?!
Vad tror hon har ändrats här på en timme??Tokiga svenska!"
Så jag ska försöka hålla mig ifrån datorn och alla Thailands-sajter i veckan,kanske kan jag
städa så att inte dammsugaren gör slut med mig.Jag lär nog få lirka lite med den,men
det fixar sig alltid.Om inte annat får jag väl gå in på någon sajt!