Stöd Ukraina

Lotta08s blogg

Tisdag 14 September 2010 - Söråker

Nästan ett år sedan...

Det är nästan ett år sedan jag var här och skrev...
Otroligt ,men sant.
Mycket har hänt det senaste året,mer än vad jag skulle vilja,jag vill ha tillbaka mitt gamla liv..

Fick besked om att min mamma hade max ett år kvar att leva,vilket sparkade undan fötterna på mig.
Jag är så glad att hon hann resa till Gran Canaria över nyåret tillsammans med min bror och hans familj.
Sista veckan där tillbringade hon på sjukhus och hon fick ambulansflyg tillbaka till Sverige.
Själv tyckte hon att det var "lite snöpligt" att missa taxfreen hem....
Väl hemma och inlagd på sjukhus så tyckte jag och maken att vi tordes åka iväg ett par veckor.

Två veckor i januari-februari till Thailand!Vårt älskade Thailand!
På dag 2 förklarar maken att han vill skiljas!Utan förvarning,poff!Vad gör man nästan 1000 mil hemifrån och utan ett nätverk???Inte en susning!Att jag har varit där har jag bevis för: fotona jag tog,men i övrigt vet jag faktiskt inte....

Så kom jag/vi då hem.Mamma var sämre så all energi las där.
I slutet av april somnade hon in med sin hand i min.
Samma dag fick jag besked om att jag hade en knöl i bröstet som jag måste operera bort...
Jag flyttade ut ur huset vid midsommar,opererades den sista juni och dagen efter dog min farfar.....

Efter 5 veckor fick jag besked om att knölen var en körtel,äntligen något positivt!
Jag har mina älskade, två hemmaboende ungar och de äldre barnen finns i min närhet!
Nu planerar vi,jag och mina barn+familjer,en resa till Thailand i februari-mars.
Det känns som om jag äntligen fått näsan över ytan igen!

Bara det att börja planera igen är en livsglädje!Och att orka gå på den här sidan,där så mycket fina minnen finns...
Man säger att det som inte dödar det härdar!
Då börjar jag att bli härdad!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nästan ett år sedan...
13 år sedan
Mörkaste november
14 år sedan
Datorlös
14 år sedan
Köpa hotell?
14 år sedan
Inspiration
14 år sedan