Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Torsdag 25 Augusti 2011 - Bad Gastein
Resealbum: Bad Gastein 2011

Bara 25 idag...

Copyright © Bejjan888™

Idag var det "bara" +25°C och vi planerade en längre ridtur i ganska lugnt tempo. Med vattenflaskorna packade i sadelväskan red vi iväg. Vi passerade många vackra hus med magnifika pelargoner i blomlådorna. Vad jag förstår så gör österrikarna ingenting mer än att sätta ut pelargonerna på våren, sedan gör alpklimatet resten.

Efter någon timmes ridtur och en brant stigning hade vi kommit upp till den bergshytta vi stannade och åt lunch vid. Efter lunchen tog jag tillfället i akt och fotade den otroligt vackra naturen som omgav bergshyttan innan vi påbörjade vår ridning tillbaka till stallet. På vägen tillbaka var vi dock tvungna att sitta av hästarna och leda dem ner för berget. Min häst Cleopatra lyckades trampa in en sten i hoven och var lite ömfotad en stund efteråt. Men när vi kommit ner från berget var hon inte öm längre. Så vi satt upp på hästarna igen och red sista biten hem till stallet igen.
Vi började duscha hästarna, men fick avbryta snabbt eftersom en av de äldre damerna lyckades klämma sitt finger så illa att vi fick ila iväg till sjukhus för att sy (det blev totalt sex stygn). Vi hade tur som hade Ing-Marie (taxichauffören) med oss som fick agera tolk vi läkarbesöket. Tyvärr hade damen inte med sig sitt försäkringskort, vilket ger gratis akutsjukvård utomlands. Så hon fick lägga ut €180 på plats och sedan skicka in kvitton för att få pengar tillbaka vid hemkomst till Sverige. Efter dagens äventyr var det gott med middag och jag såg fram emot morgondagens aktiviteter.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
48 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
48 veckor sedan
En gråmulen dag
48 veckor sedan
Shkodër och Krujë
48 veckor sedan
Slapp dag... igen
48 veckor sedan