Stöd Ukraina

Hakanmags blogg

Onsdag 17 Juni 2009 - Bangkok Noi
Resealbum: Vietnam 2009

Bangkok

Onsdag 15.00.
Nu har vi varit ute i Bangkok igen. Vi tog en båttur på floden och var på en Snake farm. Hade inte åkt dit om jag vetat att de hade massa Gibonapor samt Makaker i burar som var väldigt små, burarna alltså.
I Sverige heter det djurplågeri.
Båtturen var väl helt okej så det uppvägde väl det andra.1600Bt kostade det så ännu ett par lurade turister:-)
Är nu på hotellet igen för att snart dra ut till flygplatsen.

En notering:
Det kostar 700 Bt att lämna landet i skatt. Hmmm dessa avgifter:-((

Hörs åter i Hanoi.
Dela med andra:    

Kommentarer
Sierra säger:
Håkan.
Tidigare var det 500 THB i skatt när man lämnade landet. Detta höjdes till 700 THB för två år sedan men är sedan början av 2008 inakat i flygbiljetten varför den inte skall betalas när du lämnar Thailand.
Jag lämnade landet i början av mars i år och då fanns den inte. Menar du att de har återinfört detta irritationsmoment nu, att skatten skall betalas cash när du står i incheckningskön?
Du har ju precis varit där så det är intressant att veta om så är fallet.
Postat 2009-06-19 15:09  Anmäl
Mpc säger:
En notering:
Det kostar 700 Bt att lämna landet i skatt. Hmmm dessa avgifter:-((

Samma säger jag att den flygskatten för att för lämna landet ska var in baka i priset men vem vet hur det är när det gäller deras närmaste grannar
Postat 2009-06-17 14:49  Anmäl
Thorgu säger:
Har inte hört om att det ska kosta THB 700 att lämna Thailand. Kan du utveckla detta närmare. Jag har åkt många gånger från Thailand utan att erlägga avgift. Avgifen på flygplatsen är numera inbakad i flygbiljetten.
Postat 2009-06-17 13:17  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nu är det nära!
6 år sedan
Hemma
9 år sedan
Jimbaran
9 år sedan
Kuta
9 år sedan
Ubud
9 år sedan