Stöd Ukraina

Maskbebis blogg

Torsdag 30 Oktober 2008 - Bangkok

Bangkok

Hej alla!

Nu har vi sista kvällen i Bangkok kvar. I morgon bitti flyger vi vidare till Krabi och Koh Lanta. Ska bli underbart att komma bort från smoggen, avgaserna, alla påstridiga tuk tuk- och taxi-chaffisar som försöker blåsa en hela tiden.

Vår resa började faktiskt under omständigheterna mycket bra. Lena körde upp oss till Arlanda kl 6 på morgonen. Vi gick och växlade in lite bath sen checkade vi in våra väskor och gick vidare till gaten. väl där kommer en tjej 15 minuter innan vi ska boarda planet och förklarar att vårat plan har inte lämnat Kiev än pga dimma. Skit tänkte jag då, eftersom vi bara hade 1 timme på oss att byta plan i Kiev. Tjejen bad oss sitta kvar för vidare information så fort dom hade någon. Ett gäng fick flya med Aeroflot, ett gäng med Lufthansa och vi som skulle till Bangkok fick tillslut flyga med Thai airways nonstop. Jag och Peter hade sån flax så vi fick flyga första klass! Snacka om att man blev uppassade hela tiden. Det var valfri dricka hela vägen, gratis, samt att vi fick meny att välja vår mat från. Efter middagen satt vi o kollade på film. Vi hade varsin tv med flera olika filmer att välja mellan. Sen sov vi en stund. 1½ timme innan vi landade i Bangkok var det dags för frukost. Det var helt klart en flight att minnas =)

Vårt hotellrum här i Bangkok är jäteäckligt! Tur att vi bara har en natt kvar. Vi har fördrivit tiden här med att shoppa på ett stort varuhus som heter MBK. Vi har hittat en hel del kul. Ska bli intressant o se om jag får igen väskan nu...

Vi hör av oss så snart vi kan igen från Koh Lanta, tills dess får ni ta hand om er!

Kramar Anna o Peter
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma igen
15 år sedan
Närmar oss...
15 år sedan
Snart hemma!
15 år sedan
Fast i Thailand
15 år sedan
Framme i Krabi
15 år sedan