Stöd Ukraina

Flys blogg

Lördag 2 November 2019 - Shanghai
Resealbum: Rundresa i Kina

Avfärd, eller...

Vi skulle åka från hotellet till flygplatsen vid 9 denna dag, men vid frukosten fick vi veta att troligen var vårt plan hem inställt, och det blev ju en del oro. Reseledaren försökte få besked om vi skulle åka till flygplatsen eller ej och de hade skickat ut vår lokalguide för att försöka få mer besked ute på flygplatsen. Vår reseledare skulle egentligen inte följt med oss till flygplatsen, då han skulle med ett annat flyg, men då det blev strul, så fick han omboka sitt plan för att ta hand om oss.
09,45 fick vi besked om att ändå åka ut till flygplatsen och väl där, då vi kom så tidigt (flyget skulle gå 13,00) så fick vi besked om att det var inställt, men de bokade om våra biljetter, så istället för att flyga direkt från Shanghai till Köpenhamn och sen till Stockholm med SAS så fick vi flyga med Thai air från Shanghai till Bangkok och vänta där i 4 tim för att sen flyga direkt till Stockholm. Detta flyg gick inte förrän 17,20, så det var lång väntan på flygplatsen.
Dock fungerade detta bra och jag upplever Thai air som lite mer serviceinriktat än SAS. Jag skulle varit i Stockholm 21,00 på lördagskvällen, men kom dit kl. 06,00 på söndagsmorgonen istället.

Sökte givetvis ersättning för flyget, och då jag valde voucher så fick jag dubbel ersättning, nästan 13 000 tillbaka – så jag är fullt nöjd 😊

Detta är bara drygt 100 bilder av 500 så om ni vill se mer... Återkom om ni har frågor, funderingar eller synpunkter. Jag tackar för att ni läst och tagit del av min Kinaresa 2019!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
38 veckor sedan
Långa promenader
38 veckor sedan
Kvällen var bäst
38 veckor sedan
Avfärd
38 veckor sedan
Sista dagen
46 veckor sedan