Stöd Ukraina

Myroribrallans blogg

Torsdag 21 Juni 2007

Att-göra-listan minskar...

Idag har jag Äntligen betalt en reseförsäkring... herregud va krångligt det har varit... Jämföra olika bolag (så gott det går... när man inte är insatt... o allt är superrörigt...), för varje tel samtal har det uppstått nya frågor o jag vet inte hur många ggr jag ringt till mitt hemförsäkringsbolag, företaget som har hand om min reseförsäkring om jag får genom att betala resan med mitt bankkort och till alla olika försäkringsbolag....... :/ Dessutom ska jag till en sk riskzon, som UD avråder en från att åka till, o då vill typ ingen försäkra en... Stackars mig... Krigszon kallas det tom, låter läskigt... (Södra Filippinerna) Tillslut fick jag iaf napp hos Global- så ring dem om ni behöver en liknande försäkring!!!

Fan va skönt att det iaf är fixat... nu har jag bara kvar att ta en sista spruta, betala en sista delbetalning på Borneo-turen, köpa malariatabletter, köpa lite småsaker som tex tvättmedel på tub & earplanes (tryckutjämnande öronproppar)... och det väldiga projektet att PACKA. Utsläppsrätt köper jag nog när jag kommer hem...

I em åker jag till västkusten (en ö utanför Fjällbacka) över midsommar- ska verkligen bli superskoj :D Härligt att komma bort från resehysterin också... även om det blir i form av en annan resa haha!!!
Dela med andra:    

Kommentarer
Mackie78 säger:
Hej gumman! Så spännande att läsa dina "inför-resan-inlägg" i bloggen. Men man blir ju nästan lite avskräckt själv inför en liknande resa med alla papper, försäkringar och saker som ska fixas... HJÄLP! Men vi är så himla spända för din skull... Vilken drömresa!!!!
Hoppas du haft en mysig midsommar på västkusten, även om det verkar ha regnat en hel del därnere...? Vi har firat i Romme med kompisar till Calle med respektive. Jättetrevligt! Första midsommarafton som jag varit helt ledig sen 1999!!! Nu jobbar jag natt (sovande jour) och slutar vid 10 imorgon. Skönt... Jag slår dig en pling i veckan och önskar en trevlig resa! Förstår om du inte har tid med något lång-samtal, men en liten stund hinner du kanske med... Jag är iaf hemma mån kväll, tis dag, ons kväll vad jag vet. På tor blir det nog Peace and Love. SKOJ! Men vi hörs... Kram så länge!
Postat 2007-06-23 20:03  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet