Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Lördag 29 Mars 2014 - Puerto de Mogán

Att flyga inrikes kan ha sina sidor

Puerto Mogan är ett avslutat kapitel för denna säsong (blir ny i november).
Tänkte passa på att ta vägen via Malaga/Marbella hem för att där fira en blivande 70-åring. En väninna som bor där längre tider och har en lägenhet där. Fanns dock inte en möjlighet att ta närmaste vägen med flyg från Las Palmas direkt till Malaga, nej man måste först flyga helt upp till Madrid, för att där sedan vända och ta ett annat plan söderut till Malaga. Nåväl, vi var förberedda och buss hämtade oss tidigt i Puerto Mogan. Vårt flyg blev så konstigt försenat, ingen sa något och vi stod färdiga i kö vid gaten. Så småningom kom vi ombord utan ett ord och så blev vi 1 tim försenade till Madrid, trots influgen flygtid.(Fick senare veta att någon glömt ett handbagage på flyget till Las Palmas, och eftersom de ej hittade passageraren, måste polis tillkallas och gå igenom bagaget - säkerhet framför allt). Detta medförde att vår väl tilltagna connection till Malaga körde ifrån oss. Vi blev tillsagda att hämta vårt bagage, bege oss till informationsdisken för att där bli ombokade på ett Iberiaplan, som skulle gå efter ett par tim. Visa pass, få nya boardingkort, av med allt tingeltangel, klockor och skor i säkerhetskontrollen (för andra gg idag). Men var skulle vi hitta gaten. Gå till vänster och åk ner en vån. Ok, men det var rakt fel. Kom med en hiss hjälp ner till perrongen för tåget in till Malaga centrum. Upp igen. Tiden börja krympa, och vi ville gärna utnyttja de
två måltidskupnger som vi fått av flygbolaget. Till slut hittade vi vår gate längst bort korridoren i en annan
flyghall, dit vi fick åka en shuttlebus.
Sedan gick snabbt. Med vindarnas hjälp tog det bara 55min!!. Hann knappt lösa korsordet färdig. Buss till Marbella stod precis utanför, och vi hann precis få ut våra resväskor, så att vi kom med. Hamnade på ett förbokat hotell "Pyr" i Puerto Banus, och är helnöjda.
Flyghuvudet gungar fortfarande när jag lägger det på huvudkudden. minns dock att flytta fram klockan! :-)
Dela med andra:    

Kommentarer
Brigitta säger:
Att flyga är ett äventyr......
Postat 2014-04-06 16:04  Anmäl
Sierra säger till Bibchen:
Kanske, vet inte ännu...
Postat 2014-03-31 22:49  Anmäl
Bibchen säger till Sierra:
Då vet vi. Undrar hur vi kunde missa det? :-)
Kommer först lördagen efter midsommar till Skanör. Är ni kvar då?
Postat 2014-03-31 19:54  Anmäl
Sierra säger till Bibchen:
Jo, Vueling flyger även lördag och söndag till Malaga från LPA :-)
Vi är i Skanör över midsommar.
Postat 2014-03-31 17:54  Anmäl
Bibchen säger till Sierra:
Oj, borde naturligtvis kontaktat dig. Kunde absolut inte hitta något direktflyg, inte heller på Vueling. Kanske flyger de inte på lö,sö? Tack i alla fall, då vet vi till en annan gång, eller så mailar jag dig! :-)
Ps. just beställt billiga TÅGbiljetter till Skanör i sommar!!
Postat 2014-03-31 10:35  Anmäl
Sierra säger:
Ni har kunnat flyga direkt Malaga från Las Palmas med Vueling.
Flygtid 2 tim 10 min.
Postat 2014-03-30 23:44  Anmäl
Sierra säger:
Visst är det härligt med flyg och allt vad det innebär :-)
Njut av synintrycken som båtlivet i Puerto Banus erbjuder!
Postat 2014-03-30 23:33  Anmäl
Karinlorvik säger:
Det går inte alltid som man planerat ...
Postat 2014-03-30 10:31  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
38 veckor sedan
Meditationsvandring
38 veckor sedan
Min sommarsäng
38 veckor sedan
Kyrkbröllop
38 veckor sedan
Skur efter skur........
38 veckor sedan