Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Lördag 6 Augusti 2022 - Lofsdalen

Återhämtningsdag

Copyright © Bejjan888™

Efter en lång sovmorgon klev jag upp. Det skulle bli lite av ett busväder idag. Blåsigt, nederbörd till och från och inga varma temperaturer heller. Men det gjorde inget. Jag hade inte planerat att lämna stugan över huvud taget idag.

Ekorrarna utgjorde ändå någon form av sällskap med deras outtröttliga skytteltrafik på terrassen. Man vet att man är på semester när man fortfarande går runt i pyjamas när klockan ä 10.30 och man precis ätit frukost. Av allt jag packat och tagit med mig så har jag nog knappt använt hälften. Typiskt mig att överpacka när jag reser iväg.
Härjedalen, Lofsdalen. Lugnet själv. Är så himla glad att jag bokade den här fantastiska stugan här och ingen annan stans. Perfekt nu när man blivit än mer asocial efter Coronapandemin. I Funäsdalen var det hög aktivitet och fullt med folk – nä usch och fy. Visst, det finns inte många höghöjdsleder i eller nära Lofsdalen… men har man inget emot att köra en bit, så ligger Lofsdalen ändå bra till.
Som tidigare nämnt, så blev det inte många knop idag. Snålblåst och kallt som det var ute. Regn varvat med hagelskurar gjorde att lusten att ens sticka ut näsan utanför dörren uteblev. Så jag tog fram min laptop och började skriva på den här bloggen istället. Lyxade till det med en tupplur efter lunch. Började sedan förbereda och packa inför morgondagens avresa. Vid incheckningen till stugan fick man en gedigen 16-punkters lista gällande städning av stugan. Som tur var, hade jag förbokat avflyttningsstäd så jag behövde endast göra 3 av de 16 punkterna i gengäld mot att jag lämnade stugan lite tidigare, redan kl. 09.00. Visst, inga problem. Då slapp jag bl.a. skaka och vädra alla mattor (upp emot 20 st i stugan), rengöra bastun, använda antibakteriellt medel på alla ytor i kök och badrum, dörrhandtag och lampknappar, dammsuga sofforna (både på och under dynorna) med mera.

Även om dagen bjudit på busväder sprack det upp sent på kvällen och halvmånen lyste upp himlen borta vid Västvallen. Fototillfälle – såklart.


Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
48 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
48 veckor sedan
En gråmulen dag
48 veckor sedan
Shkodër och Krujë
48 veckor sedan
Slapp dag... igen
48 veckor sedan