Stöd Ukraina

Famlofquists blogg

Torsdag 25 September 2008 - Tokyo

Återblick av denna upptäcksresa.

Då var det dags att lämna Tokyo och Japan för 2:a gången. Den dryga veckan jag haft här varit fylld med äventyr från tidig morgon till sena natten...

Jag åker hem med bagaget fullt med inköp men oxå fullt med minnen.
Jag har fått chansen att uppleva så mycket Japan under den gångna veckan så nu gäller det att förvalta det väl.
Att få komma hem till äldre japander, cykla i Tokyo som om man vore japan, meditera med munkar , äta spänannde mat och se små delar av hur detta land ser ut är ett minne för livet. Japan är verkligen ett spännande land.

Nu lämnar jag min syster som får öka en växel så hon hinner med allt hon ska förberedas innan båten med deras hem går mot Sverige igen om ett par veckor.
Jag e glad att jag tog chansen att komma tillbaka.
Jag och min syster har gjort så mycket som vi kan minnas tillsammans och skratta åt...

Japan är ett land som jag tror många gärna skulle vilja uppleva och jag rekommenderar det. Jag har ändå bara sett en liten del men av det jag har sett så kan jag bara säga Jag gillar Japan. Människorna är så trevliga och hjälpsamma.
Sverige har mycket att lära av detta land. Inte smutsigt och skräpigt någonstans. Ingen stress trots alla desa människor som förflyttar sig från punkt A till Punkt B.
Massor med Kultur, histoia , det gillar jag.

Jag hoppas att jag får uppleva detta land igen och då blir det nya spännande ställen.
På återhörande.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ännu ett Hajdyk
11 år sedan
Tropisk storm
11 år sedan
Upptäcksfärd och skumtomtar
11 år sedan
Dykning med hajar
11 år sedan
Framme på Malapascua
11 år sedan