Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Tisdag 26 September 2017 - Lissabon

Äntligen framme.

Det tog ytterligare tid innan vi fick lämna Bromma. Klockan tickade iväg ända fram till 16.30 innan vi slutligen lyfte. Färden tog inte lång tid så ingen mat serverades. Däremot så gick kabinpersonalen runt och försökte sälja drycker. Jag avstod.

Väl framme i Bryssel så var det dags att borda nästa plan tämligen omgående. Hann bara se att man varit i Asien för att se hur flygplatser ska konstrueras. Jag fick tydliga vibbar om att befinna mig i Hongkong.

Resan ned till Portugal var längre. Dryga tre timmar och jag hade förväntat mig en matbit. Fick också ett SMS från flygbolaget om att det skulle ligga ett matpaket väntandes på sätet. Men icke sa Nicke. Den enda severingen som gjordes på den här flighten var att man gick runt och bjöd på vatten.

Klockan hade blivit mycket när jag slutligen landade i Lissabon, men det gick fort att hitta en taxi. Undan gick det även under färden också. Inte sedan en vildbase som körde Stefan och mig till Taj Mahal för antal år sedan, har det gått undan så på vägarna. Då var det ändå tättbebyggt här, för flygplasen ligger nästan mitt i staden. Det har varit en lång dag, men jag tog mig ändå en kort vända ut på stan. Hittade en liten bar bara något hundratal meter bort där jag fick mig en ostburgare och en öl. Billigt var det, tjugiofem spänn.

Med magen någorlunda nöjd så är det nu dags att krypa i säng.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
5 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan