Stöd Ukraina

Flys blogg

Onsdag 9 November 2016 - Bangkok

Ankomst

Dag 2: 161109
Landade på Bangkoks flygplats vid 7 på morgonen – de ligger ju 6 timmar före oss. Efter passkontroll (hade fått papper på flyget att fylla i och lämna in + en som vi skulle ha när vi flög hem), tull och bagagehämtning så kom vi till ankomsthallen där vår reseledare, Don och vår lokalguide väntade. Här fick man också första koll på vilka resekamrater som skulle vara med på resan var. Vi var totalt 15 st.
Efter att ha samlats upp alla så skulle vi gå till bussen som skulle ta oss till hotellet. Då, för första gången märkte man att man var i ett annat land – Värmen och den fuktiga luften slog mot en direkt när man kom ut från flygplatsbyggnaden.
Resan in till Bangkok och hotellet tog ca 2 timmar och det var en del trafik. Under resan fick vi en del information.
När vi kom fram till hotellet fick vi rummen direkt och resten av dagen var det egna aktiviteter. Hotellet var Ramad riverside. Fint hotell som låg vid floden I Bangkok.
Då jag kände mig lite vilsen så åt jag lunch och utforskade hotellet och dess omedelbara närhet under em. Tog också en fika på hotellet. Dyrt kaffe utifrån Thailands perspektiv – som i Sverige, men mycket gott! Pool fanns på hotellet, och då det var 28 grader så lockade detta, men det kom en regnskur på sen em som gjorde att jag ändrade planerna.
På kvällen, 18, var det välkomstmiddag på en restaurang i närheten av hotellet. Vi gick ca 10 min och kom till en marknad med massa affärer och restauranger mm, men vi hann inte titta så mycket på detta då vi hade bokat bord. Här blev det traditionell thailändsk mat, men efter detta blev det ett kulturellt uppträdande – som var seriöst i början, men efter ett tag så blev publiken involverad med deras förtjusning. Hörde sen i toalettkön att det var några Amerikanskor som jämförde det med en show i Las Vegas – kan nog inte riktigt hålla med…
Vid 21,30 var vi åter på hotellet, och jag tog ett glas vin i restaurangen innan läggdags – helt underbart, 25 grader och fuktig varm luft även på kvällen (och dygnet runt).
Kunde dock tyvärr ej sova så bra – troligen jetleggen som spökade…
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan