Stöd Ukraina

Faroflygkents blogg

Onsdag 20 Februari 2008

Allt har ett slut

Allt har ett slut, aven en semester. Det vill man ju inte tro men den dan' kommer nar packningen maste goras med lite finess. Man klarar sig inte langre med lite "hafspackande" som man gor pa inrikesflygen har nere "Down Under". Vad skall jag ta med i handbagaget for att den incheckade vaskan skall halla sig under 20 kg? Ja, 25 kg. da, fem kilo brukar dom bjuda pa. Vandringskangorna pa fotterna istallet for mina lattare gympadojjor. Dar tjanade jag nastan ett kilo. Och den dar sista boken. Var det sa smart att kopa den? Bocker vager ju en del och vid flygbolagets incheckning verkar dom bli annu tyngre. Forra hemresans erfarenhet, sju kilos overvikt, lika med 1.400 kronor, den satt i tills jag landade i Sydney och den har semestern tog sin borjan. Sen' har den aterkommit idag nar jag borjar planera for hemresan. Ja, ja nagon gang skall val den dar erfarenheten jag gor varje gang jag vander hemat sitta i en hel resa och begransa mina utsvavningar bland bocker och andra prylar som vager for mycket. Det har visserligen inte fungerat de sista tio resorna men nasta gang, da SKA jag komma ihag. Om inte sa har jag mitt "blaskonto", avsett for misstag, hjarnstillestand vid bokningar eller tokiga kop i stressade situationer. San' t som alltid hander nagon gang pa mina resor. Det far val komma till anvandning har ocksa.

Men nu efter fyra veckor med dykning, vacker natur, god mat, odemark och stader. Med massor av nya kontakter med lika restokiga och dyktokiga manniskor som jag i Sydney, Nya Kaledonien, Vanuatu och Sydney igen, ar det over. Egentligen skulle jag avnjutit de sista dagarna i Queensland med dyk ute pa revet och med vandringar i nagra nationalparker inat land. Darav blev intet. Regn och ovader har oversvammat vagarna inat land och i manga stader och dykningen ute pa revet ar installd i avvaktan pa battre vader. Det fick bli "Ole Dole Doff" ute pa flygplatsen mellan nagra stader och en ombokning av flygbiljetten. Det blev Sydney som vann. Inte helt fel. I Sydney med omgivningar ar det bara att slappa kontrollen och njuta. Nytt svid pa flinten efter en dag ute pa Bondi Beach med sol och hoga vagor.

Men nu ar det over. Har just avslutat den dar sista kvallen i Darling Harbour, ett av manga smultronstallen i Sydney. Den dar speciella "sista-kvallen-promenaden-med mansken-over-Cockel Bay-och-en-Mai Tai-undrar-nar-jag-kommer-hit-igen-kanslan" sitter fortfarande i. Suck, nu blir det fran 27 grader till 0 grader. Undrar vart nasta resa skall ga??? Na, nu far jag ta det lite lugnt. Forst skall jag avsluta den har resan. Men jag maste ju ha nagot att lasa pa hemvagen. Skall kanske kopa en bok om Vastindien eller Vietnam kanske, eller varfor inte Syd Afrika eller...............

Kent
Dela med andra:    

Kommentarer
Merlin säger:
Tack för alla dina inlägg och bilder det har varit väldigt roligt att läsa om allt du fått uppleva. Och nu vill jag bara säga VÄLKOMMEN HEM IGEN.
Postat 2008-02-24 18:38  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet