Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Tisdag 25 Juni 2013 - Stockholm

Allsång på Skansen

När junivädret klär sig i högsommardräkt blir kulturlivet lite eftersatt. Då är det bara trädgårdsjobb och ett och annat horisontalläge i solstolen som gäller. Så har det varit i år.
Idag har vi dock haft möjlighet att "kultura" lite på Skansen. Först ett dignande smörgårdsbord (extrapris för den som prenumererar på DN!) , därefter en förbokad sittplats på VIP-läktaren vid Sollidenscenen.
Genrepet på kvällens "Allsång".
Mätta och belåtna intar vi våra platser. Solen är snäll och kryper bakom ett par lätta stackmoln, så att det inte ska bli drönvarmt. Ingen solhatt behövs men dock solglasögon. Funderar på om jag också borde haft öronproppar! Det öronbedövande ljudet blir dock snart en vana, när Måns Zelmerlöw med sitt glada skratt presenterar kvällens artister. Han konstaterar att här får alla vara med och sjunga, känd som mindre känd och tom vi i publiken får delta i de allsångerna. Stämningen är på topp! Trots rep. behöver inget omtas. Allt sitter som en smäck! Kanske den höga stämningen i publiken delvis beror på "smörgåsbordets tillbehör"? Skönsjungande artister som Carola, Gyllene tider, Zara Larsson, Passenger och Kammarkören underhåller oss under bar himmel.

Det är trångt på spårvagnen. Alla vill ju hem och se programmet på TV!! :-)
__________________________________________________________________________________

ALLSÅNG PÅ SKANSEN
"Allsång på Skansen är en direktsänd allsångskväll från Sollidenscenen på Skansen i Stockholm. Programmet har sänts i TV nästan varje sommar sedan den 3 augusti 1979 (varje sommar sedan 1990) 1, och sänds en kväll i veckan klockan 20–21, numera under 8 tisdagar efter midsommar, d.v.s. under det svenska sommarlovet (tidigare sändes dock endast 6 eller 7 program). Bosse Larsson var allsångs- och programledare när det första programmet sändes i TV. Sedan 2011 är Måns Zelmerlöw ledare." (Wikipedia)
Dela med andra:    

Kommentarer
Brigitta säger:
Tack för att man fick vara med "på Skansen" och en skön sommar till dig!
Postat 2013-07-02 15:25  Anmäl
Bibchen säger till Peroerik:
Härlig stämning - måste upplevas live! :-)
Postat 2013-06-30 20:12  Anmäl
Peroerik säger:
Allsången har jag aldrig upplevt på plats men väl framför TVn
Postat 2013-06-30 20:07  Anmäl
Bibchen säger till Kindbom:
Jag är barnsligt förtjust i "Allsångsprogrammet". Har sett det i många år.
Postat 2013-06-26 10:49  Anmäl
Kindbom säger:
Vilken upplevelse!!
Postat 2013-06-26 09:38  Anmäl
Bibchen säger till Rolf_52:
:-) jojo, och där känner man sig hemma.
Postat 2013-06-25 23:09  Anmäl
Rolf_52 säger:
Gyllene Tider och Carola repar det kan man kalla ett riktigt repmöte;)
Postat 2013-06-25 22:16  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
39 veckor sedan
Meditationsvandring
39 veckor sedan
Min sommarsäng
39 veckor sedan
Kyrkbröllop
40 veckor sedan
Skur efter skur........
40 veckor sedan