Stöd Ukraina

Mbilds blogg

Onsdag 21 Januari 2009 - Vangviang

21 jan - Laos, Vang viang

Mmm, i like Laos!

Riktigt vackert har med dessa sockertoppsberg runtomkring.

Kl 09:30 startade min 11 dollars heldagstur med 17 kilometer bak pa ett bilflak med tak. Vi var 9st i gruppen, jag och en tjej fran Brasilien och 7st Sydkoreaner som skrattade mest hela tiden... vilket gjorde att vi hade en trevlig stamning hela dagen. Sedan var det lite miss i planeringen av mig da jag trodde vi skulle vandra ner i den forsta grottan, i vattengrottan fick man namligen en badring och en rolig pannlampa och sen skulle man folja en lina in i grottan. Efter en ca 50 meter hoppade vi av badringarna och fortsatte krypande och bitvis hasandes.. Coolt var det. Efter lite grillspett, ris och banan pratade jag lite med 2st fiskekillar om hur fisket hade gatt... fick en fin bild pa det. Efter det fick vi se elefantgrottan dar droppstensformationer har bildat en elefant helt utav sig sjalv. Sen hoppade vi i kanoterna och borjade paddla tillbaka pa floden till Vang viang. Efter ett tag kom vi fram till olika partybadstallen dar man kunde bli onykter, dansa till Bob marlie och hoppa ner i vattnet fran roliga lianer och annat kul... lite av min favvosysselsattning faktiskt. Kolla in filmen med min backflip :-) Gjorde till slut aven en dubbel backflip som resulterade i 2st Wiskey shots av ett par trevliga Engelsmen. Ruskigt roligt... sen var det i kanoten igen och den sista bitens paddling. Efter en pankaka pa gatan sitter jag nu har och invantar min nattbus till Luangprabang som jag antligen lyckats hitta. Over and out
Dela med andra:    

Kommentarer
Ziesta säger:
Imponerande vad mycket du hunnit med på kort tid! :-) De där grottorna och lianerna låter ju häftigt!
Och ännu mer imponerad är jag över att du bara har en 35L väska.. Det ska jag också försöka mig på ngn gång! Vilken utmaning! :-)

Hade du resvägen planerad innan eller tar du det som det kommer?
Postat 2009-01-22 13:22  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresan
14 år sedan
Sista heldagen innan hemresan
14 år sedan
Perhentian islands
14 år sedan
Noll koll
14 år sedan
Drar till Malaysia en vecka
14 år sedan