Stöd Ukraina

Acervins blogg

Onsdag 22 Februari 2012 - Sverige

2012-02-22 – Dag 2, Joe Labero

Vi tog en liten buss in till staden Patong. På bussen satt en engelsman med stora muskler och tatueringar över hela kroppen. Han hade en man med en mask på halsen. Pappa sa till honom att vår katt Hannibal var döpt efter mannen med masken. Han sa då att hans katt heter Mister Cat.

I Patong gick vi runt bland en massa butiker och försäljare i tre timmar. Det var hemskt varmt. Vi hittade en Apple-butik och hittade en laddare till min iPod. Jag blev jätteglad. Slutet gott allting gott.

Efter att vi käkat kycklingrulle och jordgubbs-smoothie så hittade vi en teater med Joe Labero ikväll kl 9:00. Vi fick gå in och boka platser. Vi valde längst fram.

hotellet så badade vi och käkade grill-buffé innan jag, pappa och Kajsa tog en taxi till Joe Labero. Gatan Bangla road var full med människor och barer med hög musik. Jag tror att en bar var världens största.

Föreställningen var den bästa som jag någonsin har sett. Innan föreställningen gick några maskerade gubbar runt bland publiken. En av dem var Joe Labero.

• Först var det tjejer som sjöng och dansade.
• Sedan kom några akrobater in. De sparkade på varandra, stod på varandra och ramlade och gjorde kullerbytta. De var helt otroliga.
• Sedan kom Joe Labero från sin rökbur. Han drog isär en människa. Han gjorde sedeltricket med en man från Australien. Han gjorde reptricket med en tjej från Frankrike. Han la sig på en bädd där han skulle bli genomborrad av tunga spetsiga knivar. Han blev surrad med svart folie och tog sig ut. Jag har sett de flesta tricken på TV tidigare. Han lurade en tant från Stockholm att hon kunde kasta knivar.
• Sedan var det en jonglör som var jätterolig och duktig. Publiken fick kasta ringar runt hans huvud. Han blev jättearg när det inte gick. Han blev argare och argare.

Sedan regnade det lite ute. Vi tog en Tuk-Tuk till hotellet. Det är en rolig bil utan fönster och dörr. Man kan stå upp när man åker.
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar