Stöd Ukraina

Acervins blogg

Tisdag 21 Februari 2012 - Sverige

2012-02-21 – Dag 1, Resan ner

Vi åkte upp till Stockholm med tåget på kvällen innan . Efter att ha sprungit runt en stund som yra höns på flygplatsen så åkte vi till Park Inn där vi övernattade på ett fint rum.

Vi checkade in våra stora väskor och gick genom tullen. Sedan katastrof. Batteriet på min iPod tog slut och pappa hade glömt laddaren på hotellet. Och jag som skulle få spela så att fingrarna glödde. Men som tur var att det fanns TV på flyget. Jag tittade hela dagen på TV och hela natten. Tillslut landade vi och jag fick jätteont i öronen.

Och på flygplatsen kräktes min lillasyster på golvet. Sedan somnade jag i bussen till hotellet: blue village exotic merlin beach resort. Klockan var nu sex på morgonen. Jag var jättetrött när vi kom fram och jag ville inte bada, bara sova. Jag sov fyra timmar.

När jag vaknade tog jag en resorb och blev pigg och badade i poolen. Vi gick också ner till hotellets strand. Där samlade jag och Kajsa snäckor.

På kvällen var det thai-buffé och fotbollsmatch med några grabbar. Vi vann med 4-0.

Det var mycket växter och varmt, kändes som ett växthus. Det var mycket fint. Hotellet är det finaste jag bott på.
Dela med andra:    

Skriv kommentar