Stöd Ukraina

Alfvas blogg

20 dagar till Filippinerna

Ytterligare 10 dagar har passerat. Nu är det bara dagar kvar, imorgon är det ännu färre.
Resfebern börjar sätta sig in, men samtidigt faller sig lite ett lugn med. Visumet är fixat, det ligger fastklistrat i passet. Jag har för omväxlingsskull faktiskt även koll på vart passen befinner sig.

Boendena är fixade, la in en handpenning till det ena igår via Internetbanken. Jag undrar om det fungerar egentligen?

Första veckan blir på Blue Water Resort på Malapascua, vidare ner till Paragayo Resort på Panglao och till slut hamnar vi på El Dorado Beach Resort på Negros (Dauin).
Någon som varit på endera stället?

Förresten - vilken tendens man har i Thailand att kalla allt ett resort? Jag har alltid fått för mig att en resort är ett hotelllkomplex som har allt du kan tänka dig. Det vill säga, det ska finnas underhållning för barnen (även vuxna i viss mån), aktiviteter under dagen. Möjlighet till helpension, stor swimmingpool osv. Det enda av de 3 ovanstående som ens har en pool är El Dorado.
Inte för att jag klagar, jag undrar mest hur man har så skillda uppfattningar om innebörden av ordet i olika delar av världen.. :)

Så jaha, dags att börja fundera på att packa med då?
Och den där vaccinationen för Havrix/Twinrix... När senast måste man ta den innan avresa?
Dela med andra:    

Kommentarer
Aquarious säger:
Ville bara gratulera dig till ditt kommande besök på malapascua, min favorit från förra årets resa, tror jag. Vi hyrde båt och snorklade runt ön, mycket fina koraller, men lite mindre fisk. Nåt vrak oxå.
Missa inte resturangen mitt i skogen, tror den hette "Isla bonita", sjukt god mat och jättemysig personal. "Lite dyrare", ca 40kr/pers =) .
Det finns inga bankomater på ön förresten, så ta ut innan...och se upp för de galna koreanerna som rockar loss på öns enda diskotek jämte hotellet blue corall.
Hodu fåt nåt anvät tips
Ulrika
Postat 2008-03-16 19:41  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet