Stöd Ukraina

Sierras blogg

Tisdag 7 November 2006
Resealbum: Abu Dhabi 2006

+11...

Vi svenskar tror väl att att värmen och vädret i Turkiet idag fortfarande är bättre och härligare än hemma. Men sanningen att säga är det exakt som i den södra delen av Sverige, dvs nu på em ca +11 och gråmulet. Jag befinner mig just nu i Trabzon, denna förhållandevis stora stad i nordöstra Turkiet vid Svarta Havets sydkust. Det är ett otroligt myller av människor på väg åt alla håll i staden för att inte tala om alla dessa vita minibussar vilka fungerar som någon form av taxi som kör runt i långa köer på huvudgatorna utan att egentligen stanna någon gång. Jag har varit på många håll i världen men snurren på människor och fordon här i denna ganska okända stad liknar ingenting och är fascinerande. Nu är det kväll men tempot är lika på dagen.

I morgon drar jag vidare mot Abu Dhabi i Förenade Arabemiraten där tempot och utrymmet på gatorna är betydligt lugnare. Dessutom är det mysigare där vad gäller vädret. Idag var det +35 och som vanligt sol. Normalt kan det krisa till sig med 1 regndag i november...

So long....
Sierra
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet