Resealbum: Resan till Vaeröy, Lofoten på tre dagar.
Visningar: 159

Vinkar till Karinlorvik

Här vinkar jag till Karinlorvik som jag har kontakt med på mobilen. Hon sitter och grillar ute med sina släktingar i det underbara vädret här, någon mil utanför Narvik. Hoppas jag vinkar på rätt ställe!
Plats: Norge
Bilden tagen: 19 augusti 2012
Kommentarer
Av Rika44
15 okt. 2012 09:42
Tack Kustaffe! Norge är vackert! A-U
14 okt. 2012 21:21
En helt otroligt vacker bild
Av Dodi
26 sep. 2012 15:40
En härlig bild och intressant kommentar från Karin, får bli en favorit hos mej!!
Av Rika44
26 sep. 2012 10:08
Hej! Tack! Som du vet, är allt i Norge stort och mäktigt. Håller på med min första album, resan upp som tar tre dagar för mig att komma fram. A-U
26 sep. 2012 06:47
En möktig härlig bild.
25 sep. 2012 11:02
Haha Rika, du vinkade för tidigt, men tack ändå! Jag satt en bra bit längre ut vid fjorden, kanske en mil från bron. Rombaksbrua väcker många minnen hos mig. Som barn var jag och klättrade i det vänstra tornet innan bron var färdig (preskriberad nu!). Sedan ersatte bron den färjeförbindelse vi hade mellan Öyjord och Narvik, vilket gjorde vägen till stan mycket längre, vi tvingades nu köra en mil in till bron och lika långt tillbaka på södra sidan om fjorden för att komma till Narvik. Jämför det mot att bara gå direkt ombord på färjan och 20-25 minuter senare gå iland och vara i stan. Dessutom jobbade min far på färjan, nu blev hans nya jobb att sitta i en liten kiosk vid bron och ta emot bompengar. Jag tyckte så synd om honom när han vinterkvällar skulle köra till nattskift i full snöstorm, så ibland åkte jag med honom för att hålla honom med sällskap. Jag "hjälpte" honom också att sälja biljetter sommartid, då där var många turister på E6an. Jag minns att en enkel resa kostade 6 kronor (jag lärde mig bl a att säga detta på finska), en torToR 10 kronor, numera är det inga bompengar här, bron är sedan länge betald. Nu påbörjas däremot ett nytt broprojekt, en ny bro skall byggas från Narvik till Öyjord, som skall göra sträckan Narvik - Bjerkvik 18 km kortare än den nuvarande. PS! Min far fick sedan ett nytt jobb som vaktmästare vid Bjerkvik skole, där han kom att trivas mycket bättre. Med sitt goda humör blev han snabbt populär bland både lärare och elever ... Det blev en lång kommentar med barndomsminnen och nordnorsk kommunikationshistoria :)
Av Rika44
25 sep. 2012 09:26
Tack för din favorit! Får väl höra av Karinlorik om det var där hon satt och grillade med sina släktingar här över fjorden. A-U
Av Rolf_52
25 sep. 2012 05:57
kanonbild Rika