AKTA ER FÖR TRAVELSTART OBS OBS OBS

Av Ins
18 juli 2013 10:19
Visningar: 14361
LURAS LURAS LURAAAAAAS!!!!
BOKA ABSOLUT INTE HOS DEM!!!!!!
VÄRLDENS OTREVLIGASTE PERSONAL
LURAR DIG PÅ DINA PENGAR!
KAN INTE BESKRIVA HUR FÖRBANNAD JAG ÄR!!!
MÅ NI GÅ I KONKURS FRÅN DET DJUPASTE AV MITT HJÄRTA!
18 juli 2013 11:34
Citerat från Ins:
LURAS LURAS LURAAAAAAS!!!!
BOKA ABSOLUT INTE HOS DEM!!!!!!
VÄRLDENS OTREVLIGASTE PERSONAL
LURAR DIG PÅ DINA PENGAR!
KAN INTE BESKRIVA HUR FÖRBANNAD JAG ÄR!!!
MÅ NI GÅ I KONKURS FRÅN DET DJUPASTE AV MITT HJÄRTA!
Det ger betydligt mer om Du berättar hela historien om vad som hänt och vad de gjort.
Av Ins
18 juli 2013 11:48
För det första så ger det absolut ingenting att lägga till "avbeställningsskyddet".
Man måste oavsett vad ha ett special läkarintyg om man vill nu avboka sin biljett, och denna ska då godkännas.
Det är ingen skillnad mellan vad t ex Nordea erbjuder sina kunder HELT KOSTNADSFRITT! De kräver också ett läkarintyg, så vad är meningen med att betala en extra tusenlapp för att få höra samma sak?

När man pratar med deras JÄVLA ANSTÄLLDA på telefon så blir man otrevligt bemött. Och även dumförklarad när man försöka reda ut varför dom lurats.
18 juli 2013 11:56
Självklart ska man ha ett läkarintyg för att utnyttja avbeställningsskyddet, så är det i stort sett överallt. Många kreditkort har avbeställningsskydd vilket därmed gör det helt onödigt att köpa ett extra. Man kan också lägga till det till hemförsäkringen för en liten kostnad per år.
Har aldrig själv köpt avbeställningsskydd hos resebyrå och kommer aldrig göra det.

Men man ska inte behöva bli otrevligt bemött per telefon såklart.
18 juli 2013 12:28
Ledsen att säga det men de har ju inte lurats. Det är som Marie skriver.

Man ska inte betala för något man redan har och man ska dessutom läsa villkoren innan man beställer något.
Lite farligt att gå ut så hårt mot någon utan att vara klar över om man har rätt eller inte, i detta fallet har ju Travelstart eller det försäkringsbolag de anlitar inte gjort något fel i mina ögon.

Att använda ett språk som Du nu gör här brukar aldrig vara någon fördel i något sammanhang och är knappast accepterat på reseguiden, bara något att tänka på framöver. Du får nog tyvärr vara mest arg på dig själv och ta detta som en lärdom tills nästa gång då i stort sett alla har liknande villkor för avbeställningsskydd. Ticket är de enda jag vet som har ett avbeställningsskydd där man kan boka av oavsett orsak.
Av Hille2
18 juli 2013 12:34
Jag har bokat med Travelstart många gånger och har alltid blivit trevligt bemött om jag behövt kontakta dem.

Har man gjort ett misstag och inte läst avbokningsreglerna för avbeställningsskyddet(som de flesta inte behöver om man bokar med sitt kort eller via internetbank) så kan man knappast anklaga Travelstart för det.
Av Ins
18 juli 2013 12:46
Ok, så roligt för er som blivit väl bemötta, det har inte jag blivit DÄRFÖR har jag rätt att vara arg! Jag klarar mig bra utan era onödiga kommentarer om att livet funkar fint för er. Vill jag gå ut på internet och prata skit om ett företag som förstört min dag så får jag göra det för att må bättre. Jag är inte i behov av att läsa kommentarer om att andra haft det bättre, den här diskussionen är till för de som ogillar Travelstart även om jag är ensam om det. Jag har även rätt att använda mig av vilket språk jag vill för att uttrycka mig. Jag skriver här för att jag ska sluta vara arg. Ska ni komma och göra saken bättre pga. vad? Snälla, lämna tråden.

Och att jag jag gjort ett misstag visst, att ens välja de som resebolag till att börja med. Visste väl inte att Ticket är bättre när det gäller avbeställningsskydd. Därför tycker jag att Travelstart luras. Lika som andra resebolag som har samma villkor. Men idag väljer jag travelstart pga. det otrevliga bemötandet. Jag ska inte heller sitta och hålla käft. Min rätt att vara arg!
18 juli 2013 14:05
Citerat från Ins:
Ok, så roligt för er som blivit väl bemötta, det har inte jag blivit DÄRFÖR har jag rätt att vara arg! Jag klarar mig bra utan era onödiga kommentarer om att livet funkar fint för er. Vill jag gå ut på internet och prata skit om ett företag som förstört min dag så får jag göra det för att må bättre. Jag är inte i behov av att läsa kommentarer om att andra haft det bättre, den här diskussionen är till för de som ogillar Travelstart även om jag är ensam om det. Jag har även rätt att använda mig av vilket språk jag vill för att uttrycka mig. Jag skriver här för att jag ska sluta vara arg. Ska ni komma och göra saken bättre pga. vad? Snälla, lämna tråden.

Och att jag jag gjort ett misstag visst, att ens välja de som resebolag till att börja med. Visste väl inte att Ticket är bättre när det gäller avbeställningsskydd. Därför tycker jag att Travelstart luras. Lika som andra resebolag som har samma villkor. Men idag väljer jag travelstart pga. det otrevliga bemötandet. Jag ska inte heller sitta och hålla käft. Min rätt att vara arg!
Här diskuterar vi resor och hjälper varandra reda ut saker i samband med detta! Det är ingen slasktratt för din ilska och skrikande! Vi berättar hur det är, tyvärr kan sanningen svida ibland.
Du har rätt att vara arg på dig själv som sagt, men låt det inte gå ut över reseguiden! Du har gjort fel och får bita i det sura äpplet helt enkelt.

Ha nu en trevlig dag och ta med dig erfarenheten tills nästa gång bara ;-)
18 juli 2013 14:32
Citerat från Ins:
Ok, så roligt för er som blivit väl bemötta, det har inte jag blivit DÄRFÖR har jag rätt att vara arg! Jag klarar mig bra utan era onödiga kommentarer om att livet funkar fint för er. Vill jag gå ut på internet och prata skit om ett företag som förstört min dag så får jag göra det för att må bättre. Jag är inte i behov av att läsa kommentarer om att andra haft det bättre, den här diskussionen är till för de som ogillar Travelstart även om jag är ensam om det. Jag har även rätt att använda mig av vilket språk jag vill för att uttrycka mig. Jag skriver här för att jag ska sluta vara arg. Ska ni komma och göra saken bättre pga. vad? Snälla, lämna tråden.
Du kanske ska tänka till innan du skriver på ett diskussionsforum, det är nämligen just ett d i s k u s s i o n s f o r u m...
Av Theelf
19 juli 2013 10:21
Jag köper numera mina biljetter direkt hos flygbolagen. Rekommenderas!

Trevlig sommar!

Hälsar,

TheElf
Av Tubbe
21 juli 2013 11:23
Att trådaskaparen Ins är besviken är väll ganska naturlig och till viss del befogat.
Travelstart är säkert medvetna om kunderna har den försäkringen genom sitt bankkort om det används vid betalning, men ser en möjlighet att tjäna lite extra. Men i detta fallet så är Travelstarter inte syndabocken.

Men tänkvärt är att det gäller endast för den som står på kortet och familjen. Om en polare är med så inger inte han /hon i försäkringen genom kortbetalningen.
( är väll iof lite olika beroende på vilken bank det gäller)

Sen är det såklart ingen resebyrå jag rekommenderar eftersom när de fått dina cash är du inget värd.

Sen är infon som jennyandersson hitta väldigt intressant.
Varför har Svenska resegruppen AB har delat upp sin försäljning av resor i
Travelfinder, Travelpartner, Seat 24, Travelstart, Flygvaruhuset, Supersavertravel och Budjet. ???????

/ R
21 juli 2013 16:59
Inge kul o känna sig lurad men oavsett det gäller en reseförsäkring husdjursförsäkring bilförsäkring eller hemförsäkring bör det ju vara rätt givet att kolla upp vad som gäller? man kan ju inte ta för givet att allt ingår utan några krav.

Det finns såna reseförsäkringar som inte har något krav på läkarintyg men oftast är de så pass dyra att har man skippat de och klarat sig några gånger kan man ta smällen att få köpa nya biljetter om det skiter sig nån gång.
Av Nemrud
30 okt. 2023 21:21
Har aldrig blivit så dålig bemöt av ett resebolag. Jag köpte en direkt resa till Frankfurt, men efter en månad så bytes den ut till mellanlandning i både tur och retur. Detta skede utan att de ens meddelade mig, jag fick reda på detta genom mina anhöriga som skulle vara på samma flyg, men de bokade direkt genom SAS. Sedan fick jag betala en extra avgift för att få hjälpa med att ändra till direkt flyg, men även då fick jag inget svar av dem. De tog betalt men gjorde ingenting. Travelstart är bara bluffmakare