Yessies resealbum

Ö-luff i Saroniska övärlden

Båtluff Yessie, 2 sep. 2020
5 bilder
Vi flög tur och retur Stockholm- Aten, för att sen ta bussen ner till Pireus. Där köpte vi båtbiljetter till ön Egina, båten skulle ta endast 55 minuter. På Egina så tog vi taxi till byn Agia Marina där vi bokat Studio Anna för sex nätter. Taxin kostade 17 euro och tog ca 30 min. Boendet låg en back...

Seychellerna

Sol & Bad Yessie, 4 aug. 2020
0 bilder
I mars bokade vi flyg med Turkish Airlines till Mahe på Seychellerna med mellanlandning i Istanbul, 17/12-8/1 var resan och kostade 6300:- per person. Vi landade lunchtid på ett varmt Mahe, vi tog taxi direkt till hamnen där vi kunde checka in vårt bagage. Vi hade köpt båtbiljetter till Praslin på n...

Mexico 2018

Sol & Bad Yessie, 3 aug. 2020
41 bilder
Det var svårt att hitta bra flygbiljetter till Cancun, fast vi började titta redan i januari bokade vi inte förrän i april. Vi betalade då 7750:- per reson med Air France med byte då i Paris. En rundresa på Yuccatan halvön i Mexico planerades sen. Taxi är billigt i Mexico så vi åkte taxi mellan alla...

Kambodja 2019

Backpacking Yessie, 3 aug. 2020
63 bilder
Den 14/12 flög vi med Singapore Airlines till Phnom Pen i Kambodja. Biljetten bokade redan i januari för otroliga 7000:- var och då var det även med ett multistopp eftersom att vi ville stanna fyra nätter i Singapore på vägen hem. Väldigt smidigt med ett stopp på en timma i Moskva med samma plan så ...

Thailand, sex öar på fyra veckor 2016

Backpacking Yessie, 14 aug. 2017
95 bilder
8/12 Krabi, No 7 Guesthouse 165:- 19-22/12 koh yao noi, koh yao seaview bungalows 1224:- 22-26/11 koh lanta, long beach chalets 2039:- 26-29/12 koh ngai, thanya beach resort 3021:- 29-1/1 koh kradan, the reef resort 3750:- 1-5/1 koh bulone, pansand resort 1700:- 5-10/1 koh lipe, mountain view ...

Indonesien och Singapore 2015

Backpacking Yessie, 12 aug. 2017
109 bilder
Tre härliga veckor över jul och nyår i Asien igen. Denna gång flyg med Qatar Airways till Singapore, tre nätter där sen flyg vidare med Air Asia till Bali, fem nätter i Jimbaran. Båt vidare till Lembongan, tre nätter, båt till Gili Air med fyra nätter där. Båt vidare till Lombok, fyra nätter i Kuta....

Kos 2015

Sol & Bad Yessie, 11 okt. 2015
50 bilder
En sistaminuten resa som blev kanon även fast det blev så sent som i oktober. Vi bokade endast flyg med fritidsresor för 2500:- var en vecka innan, hade vi haft mer is i magen hade vi fått dem för 1500:- st. Men med boende på Villa Popi i Kefalos för 18 euro per natt så kom vi ändå undan väldigt bil...

Dubai och Ras al Khaimah

Sol & Bad Yessie, 11 maj 2015
57 bilder
Över jul och nyår flög vi med Norwegian till Dubai, vi betalade ca 6500:- t o r då skulle det vara direktflyg hem och mellanlandning i Oslo på vägen dit. Men på grund av motvind enligt dem var vi tvungna att landa i Polen för att tanka på vägen hem, det är ju helt klart för små plan för dessa långa ...

Fyra öar på Malaysias nordöstkust

Backpacking Yessie, 11 maj 2015
62 bilder
1 15
Den 19 mars flög vi med Lufthansa till Kuala Lumpur, vi betalade ca 4700:- för biljetterna som vi bokade i januari, bra pris och riktigt bra flyg med två timmars mellanlandning i Frankfurt. Sen bokade vi flyg från kul till kota terengganu på tiket.com kostade ca 500:- för båda med resväskor. Bäst at...

Sri Lanka 2014

Backpacking Yessie, 5 feb. 2014
135 bilder
2 1
Rundresa på Sri Lanka Bentota tre nätter Mirissa fem nätter Tangalle fyra nätter Unawatuna tre nätter Negombo en natt
Följer du oss på Instagram?
Där delar vi med oss av massor av inspiration och heta restips.