Los Angeles - barnfamilj

Av Jimmieh
6 juli 2009 10:13
Visningar: 4603
Ska åka med familjen till kalifonien i oktober. Största tiden ska vi vara i Sacramento eftersom min frus syster bor där.
Men vi tänkte hyra bil och köra till Los Angeles för att vara där några dagar.
Vad "måste" vi se tycker ni. Mina barn är 1 och 6 år gammla så de största karusellerna är inte nödvändiga.
Vet att Los Angeles är stort men hur långt är det från santa monica beach till San Diego (sea world)?

Noen som har tips om ett okej hotell? Okej område, nära till upplevelser, rimligt pris.
Av Sisso
27 juli 2009 18:06
Hej!
Jag var i LA nu i juni. Vi var endast där i fyra dagar och hann pricka av en hel del.
vi bodde på Magic castle som ligger i West Hollywood. Detta är ett bra område och man behövde aldrig känna att det var otrre vligt på kvällarna. I från hotellet är det gångavstånd till Walk of Fame. En dag åkte vi runt i Beverly Hills samt kollade in butikerna på Rodeo drive. En heldag gick till Universal Studios - vilket verkligen är värt ett besök! Sista dagen var vi nere på Santa Monica beach och området vid havet.

LA är en stad där bil är ett måste. Trafiken är helt CRAZY och man ska verjkligen inte ha bråttom. Försök att undvika rusningstrafik - dock kan det kännas som rusning dygnet runt :)

Trevli resa!
Av Jimmieh
16 aug. 2009 08:31
Har beslutat mig för att bo i Anaheim pågrund av närheten till Disney world. Ifall man vill in till Los Angeles (Santa Monica Bay området) hur är det bästa sättet att ta sig dit, ifall man inte vill köra?
Av Pelle77
16 aug. 2009 09:08
Citerat från jimmieh:
Har beslutat mig för att bo i Anaheim pågrund av närheten till Disney world. Ifall man vill in till Los Angeles (Santa Monica Bay området) hur är det bästa sättet att ta sig dit, ifall man inte vill köra?
Ni kommer att märka att ni mer eller mindre måste köra, allt är uppbyggt för bilkörning!! Kan vara svårt att till och med göra en sån enekl sak som handla i vissa städer då det knappt finns gångväg fram till butiken.
Av Kina5
10 sep. 2009 22:32
Santa Monica bay området är långt ifrån Anaheim. När vi åkte från San Diego till Los Angelels så åker man genom Los Angeles och alla dess "stadsdelar" hur länge som helst. Vi bodde i Hollywood och det är relativt nära till Santa Monica (på kartan en pyttebit). Därifrån tog det kanske 30-40 minuter. Jag håller med de andra, bil är ett måste i Los Angeles !!! // Kina
Av Ranca
14 sep. 2009 01:06
Det finns ett ganska kul ställe i Anaheim i närheten av Disneyland som heter Knott´s Berry Farm. Det är en nöjespark som är uppbygt som en gammal westernstad med shower och olika rider. Har för mig att det finns en hel del snälla karuseller där.