Stöd Ukraina

Flys blogg

Torsdag 18 Maj 2023 - Stockholm
Resealbum: Doha 2023

Start

Då var det dags! Är ju ingen sol och badmänniska, men bokade denna resa i april när allt var grått och kallt. Tittade på resor till medelhavet, men då det var långhelg (klämdag) så var det ganska dyrt och de resor jag hittade så var det dåliga flygtider. Efter att ha surfat runt en del så bestämde jag mig för Doha, då det var bra restider. La ner massor av timmar att jämföra hotell, men kom till slut fram till detta jag bokade nu, bl a för de hade balkong.

Hade svårt att sova på natten innan, och sista kvällen ändrade jag också så att jag gick upp en timme tidigare för att inte känna någon stress, vilket visade sig inte behövdes, men det vet man ju inte i förväg...

Så - Klockan ringde 02,57 och nattbuss till centralen och tog flygbussen till Arlanda 05,30
Checkade in 06,30, sen var det säkerhetskontroll och passkontroll mm och flyget gick 09,25.
Drygt 6 timmars flygtid. Flög med Qatar och de har bra service och planet var inte fullt så det kändes helt uthärdligt.
Landade vid 4 lokal tid (+ 1 timme) och passkontrollen gick smidigt.
Hade bestämt mig för att ta tunnelbanan till den närmaste stationen till där jag skulle bo. Lite svårt att hitta stationen - ligger i anslutning till flygplatsen, men skyltarna till tunnelbanan var nedsläckta, men jag hittade och det gick smidigt att åka och köpa biljett - Är mycket billigt att åka, och fräscht, togs i bruk 2019.
När jag kom till min station hoppade jag av, och tanken var att jag skulle gå till hotellet (ca 20 min enl google map) men det var mörkt då och utanför stationen stod människor och erbjöd taxi. Jag frågade vad det kostade, och han frågade vad jag ville betala. Jag sa 20 riad (ca 60 kr) och han accepterade direkt - det var då jag förstod att det var för högt, men det är ju ändå billigt - vad resan kostade tillbaka, finns i mitt sista blogginlägg ;-)

Påhotellet checkade jag in och gick upp till mitt stora rum (65 kvm) med balkong. Efter ombyte så åt jag middag på hotellet. Otroligt härligt gick aldrig under 30 grader på kvällar / nätter och när det blåste var vinden varm och skön...
Gick och la mig tidigt...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
40 veckor sedan
Långa promenader
40 veckor sedan
Kvällen var bäst
40 veckor sedan
Avfärd
40 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan